onsdag 7 maj 2014

Uppvärmning inför Semifinal 1





Programmet tar inte slut i första hast..

Esc fans från Ukraina och jag

Denna dress skall jag ha på mig på torsdag då vi skall heja Finland till Final!
....började med att fördriva tiden inne i city...där de dunkade esc musik från höger och vänster och staden var pyntade med banderoller och egen plats för eurovisions evenemang där det var musik och människorna hade kul och sjöng med.Sen hade jag träff med L som skulle göra en intervju med mig för tidningen ÅU..kul....och när vi skulle fota så hade vi plötsligt fans från ukraina som ville ta foto med mig och en svensk journalist som ville göra en snabb intervju med mig  för en tidning i Sverige.Kände mig som en mini julkkis från Finland..hehe...oj oj  vad jag kommer att ha och berätta sen då jag sitter och gungar i gungstolen...kankse man sen redan har lite minnes luckor och berättar att man var en STOR  esc julkkis från Finland som var med i ALLA tidningar ..heheh!!Ja vad vore livet utan äventyr och härliga händelser...livet vore ganska så grått och trist.Senare var det dags att söka sig till "eurovision island" som det kallas...man slipper dit med buss eller vattenbuss...så jag åkte båt dit.Det började strömma folk från när och fjärran...och till slut var hallen fylld.Vi Esc fans har en egen "Fan zone" riktigt nära scenen som vi får vara i ...råkade igår hamna bakom lite längre typer än mig..så såg inte så bra men stämningen va desto bättre....vi fans vi kan nog heja vi!!Märkte att fansen och resten av gänget i salen har sina egna favoriter....men i en sång var vi nog hela salen överens och det var med  Sanna från Sverige med "Undo"...jösses vilket jubel det var i salen ,hon fick nog dom högsta och bästa apploderna.Måste nog erkänna att den var helt super bra live...och tror Sverige nog kommer och bli min top1..hon kommer att ha mycket goa chanser att ta eurovisionen till sverige i nästa år!Så när jag sen kom "hem " efter dagens/kvällens evenemang så var jag verkligen trött men lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar