torsdag 8 maj 2014

Non stop ESC musik!!

Non stop esc music!

Lycka till !!


Ikväll ska de glimma,glittra och lysa ;)




Man skall nog verkligen tycka om eurovision om man skall orka med detta som jag gör och ännu till att man  tar semster enbart för att komma och se eurovisionen en vecka....det kallas "crazy of eurovision" ;)Får se hur det blir med kidzen...min äldsta har jag inte fått hjärntvättad med i esc ruliansen....men den yngre generationen är nog med ena foten inne i esc cirkeln... lill tjejen väntar så att jag skall komma hem och sy en likadan "finskaflaggan tunika"  åt henne som jag skall ha på mig ikväll...killen provade åxå min flaggtunika hemma och tyckte den va snygg...han e ju ännu så ung så tror inte det är någo hälyttävä ännu att han gillar bling bling och Eurovison ;) Visst ska dom åxå  få uppleva detta spektakel i alla fall en gång i sitt liv...sen får tiden utvisa hur intresserade dom blir av att se allt detta live.Ja igår var jag och så genrepet inför semi2 och det var massor med folk och såg det live.Roligt att ha fått se kvällens semi i förväg...lovar det kommer att bli en super fin show.Det är så mycket man skall följa med så man missar ju hälften...artisterna,musiken ,effekterna m.m .Skall sen när jag kommer hem gå igenom allt i lugn och ro.Det som är fint nuförtiden är dom stora screnerna bakom scenen som ger en så otrolisk magisk effekt...om jag minns rätt så var de Irland som hade ett jätte stort turkost hav bakom sig med stora vågor..wow.Det som är ju synd är att kanske låten blir lite på sidan om i och med att det är så mycket annat att se på ...därför tycker jag hemma om att enbart lyssna på låtarna(inte se på youtube) innan eurovisionen.Ja dom har nu snurrat på från morron till kväll ett par tre månader..kan till och med sjunga till låtar som har ett annat språk fast jag inte vet  vad jag sjunger om ..man blir lite så där internationell och kan plötsligt en massa olika språk:)Ikväll är det då dags att hurra Finland till final...och det gör man med att ha så mycket blåvita färger med till hallen  ...som i mitt fall blir "finska flaggtunika",blåa ledlampor i håret,blått nagellack och dom obligatoriska finska flaggorna att vifta med (lämnade jenkki flaggan hemma..aj ja dom e ju inte ens med i tävlingen ;))) ikväll e de BLÅ/VITT som gäller.Skall vinka in i varenda kamera jag ser (lär finnas ca25st) och hoppas ni bongar mig nånstans.Var ni än firar så skall ni ha en rolig kväll och vara stolta för Softengine för dom gjorde ett toppen framträdande igår..hoppas lika bra idag...TUMMARNA UPP för Softengine killarna.Letś the party begin!!
Made by me !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar