tisdag 6 maj 2014

Nästan som julov istället för semester.....

Här e mitt "hem" en vecka framåt i Köpenhamn.

Mysiga små kvarter...


Grönt och lummigt!


Golvet på flygfältet var prydda med ESC text...


...för måste nog säga att detta är för alla ESC fans som att vänta på julafton!!Alltså man har laddat upp ett år,  sett otroligt fram emot ESC 2014.. och NU är denna vecka ÄNTLIGEN här....och på lördag har vi en ny vinnare och så är det dags att packa ihop och tacka Danmark och blicka framåt och börja förbereda nästa års eurovision...det finns inget slut i denna härliga eurovisions cirkel ;) Ja nu är jag då här i Köpenhamn ...som har sin charm.Här e grönt ,våren har kommit,folk strömmar hit från hela europa ....man ser på skyltningarna att här skall det bli ESC fest.Idag blev det en lugn dag  en sk " ladda akkun dag"....för i moron tar det fart på allvar.På förmiddagen skall min kompis L intervjua mig för tidningen ÅU,sen skall vi försöka hinna med en fika,sen skall jag söka mina esc biljetter och träffa i förbifarten en del av dom finska fansen(vi lär vara omkring 100 finska fans på plats)Hoppas ni  på torsdag den 8:e maj ser  finska fansen i tv som hurrar Softengine till final....Dom har fått jätte mycket beröm här i Danmark och ligger högt uppe på vadslagnings listorna...ups...kankse jag far till Hesa i nästa år på ESC;) Sen är det väl många som undrar hur en Esc diva bor....jo inga bor jag på någo 5 stjärningt hotel.....utan jag bor i ett så jätte mysigt område inte långt från city i en liten etta som jag hyrt av en kille via nätet och när jag kom hit till Köpenhamn på semester så for han till London på semester :) Så kan man bo billigt o bra,lite risk e de ju alltid att hyra så här ...men jag har gjort det förut när jag rest och för mig har det inte varit någo problem.Man måste våga ta lite risker här i livet....som min papsen alltid säger  "man ska ta livet som ett äventyr" :) Go natt direkt från Copenhagen!!
Väggarna var också pyntade på flygfältet...



1 kommentar:

  1. Ja veit hur du njuter av dedär Lissu :-) du ska njuta ti tusen,o de vet ja att du gör ;-) ha de gott vännen., h. micke

    SvaraRadera