måndag 25 augusti 2014

Almanackan går het!!!

Pennan glöder !!
Roligt att kryssa för varje dag...countdown!



Tror inte det är någon här i vår familj som inte vet vilken dag,datum,månad det är för tillfället....här kruksas det hej vilt på almanackan så pennorna glöder.Det är lite sån där fiilis då man väntar på julafton...men detta är nog liiite bättre för detta är ju väntan på min/vår drömresa..nu är det ca fyra veckor kvar...sen börjar äventyret som jag drömt om ända sen jag visste det fanns båtar som kallades lyxkryssaren.Kidzena är ju eld och lågor och ser verkligen framemot att få åka stora båten :) En ganska kul grej då man skall resa med barn är att printa ut från google almanacka (jag printade augusti/september) och sen låta barnen kryssa för varje dag som går så kan dom själva följa med hur många dagar det är kvar för take off.Vår dag med D är den 20 september och runt det datumet la jag en stor röd ring så dom kan ha koll på när vi far.Denna grej har varit jätte populär här hemma så kan varmt rekomendera den för familjer som skall på resa och har småbarn.Då frågar dom inte varje dag .."när far vi"...utan nu kan dom kolla själv på sin egen almanacka och räkna dagarna.Mitt nästa inlägg här på bloggen kommer att vara hur man förbereder en sådan resa .....det är ju inte riktigt så att man en vecka före beställer resan,packar och far ...det krävs nog lite mer :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar