måndag 4 augusti 2014

Augusti.....






.....är här,vardagen väntar bakom hörnet!!Tänk i nästa vecka öppnar skoldörrarna i många skolor många glada(mindre glada )barn/ungdomar börjar skolan...inklusive mina små kidz...som är i den åldern ännu att man väntar jätte mycket på skolstarten...lovar att det kommer att ändras inom några år,då kommer dom nog att gnälla att varför sommarlovet är så kort.Många börjar ha sina semestrar slut och arbetet kallar,en del har säkert redan hunnit ordna den roliga kräftfesten som hör augusti till...ja det är mycket som händer i augusti.Men det är också ett tecken på att det snart blir september som i sin tur betyder att snart är det höst...och vädret blir svalare....säkert till mångas glädje efter  värmeböljan vi fått vara med om...själv njuter jag av varenda minut av denna härliga värmebölja och börjar redan få ångest att den härliga sommaren igen är slut för detta år 2014.Så ni som älskar värme lika mycket som jag ...njuuuut nu för det är helt gratis....det är sen det börjar kosta då ni börjar surfa runt på resesidorna och bokar åt er resor för att få njuta av sol och värme ;) Vem kunde tro att vi skulle få ett så härligt slut på sommaren.Ikväll går jag med lätta steg iland från arbetet för att med öppna armar ta emot värmeböljan och i morrron styra nosen mot stugan och ligga från morron till sena kväll i solstolen för att bara LATA!!!Det ni mina vänner...inte dåligt alls.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar