söndag 31 augusti 2014

Klump i magen och tårar i ögonvrån....

I´m sad when the summer is over !!
Lite måste man få fokusera..fast det är ju ett tag ännu.
Så här njöt vi senast i Cali.....utomhus fireplace,vin,go mat och trevligt sällskap.

Sådant vill jag njuta av i framtiden ;)

Neeeeej...vill INTE...fryser då jag bara ser bilden :(




M och jag då vi är pensionerade och njuter av solen och värmen i Californien ;)


E sådan pryl ska jag ha i min pool sen då jag ska njuta av livets glada dagar :)


...varför är denna sommar över igen??!
 Jag har stått ute på däck och beundrat vår super fina skärgård och med glansiga ögon igen måste inse att för varje dag som går så närmar vi oss den dan som första snön faller.I kväll kvar det super fint då man såg en massa stugfolk som firade forneldarnas natt med brasor,raketer och en massa faclor i stranden..snyft sommaren är över! Vet att många älskar hösten,många älskar vintern ....men jag får en sådan klump i magen då jag vet att nu skall jag gå igenom en låååång förbannad vinter.Vet inte hur jag skall åtgärda detta....så länge jag är i arbetslivet så kan jag ju inte fly utomlands ett halvår och komma tillbaka till våren...men tammetusan om jag får vara frisk ,leva ett gott liv så när JAG blir pensionär (om det finns någo som heter pension sen)....då vet ni att min adress absolut kommer att finnas utomlands där jag får lapa sol och värme fast månaden heter januari så mycket hatar jag den kalla årstiden!!!Som många säger att det är så mysigt då hösten kommer ,det blir mörkt och man kan tända ljus...håller med att det är mysigt att tända ljus....men tänk er en plats där det är sommarvärme på kvällen ..mörkret faller... du kan sitta UTE(fast året om) och mysa med tända ljus.... som mina bekanta i Californien har en öppenspis ute  där man kan sitta  och ta sig lite rött,äta  gott och vila ögonen på brasan, palmernas siluetter och vackra solnedgångar  och bara njuta....så vill jag ha vinterhalvåret.Men tillsvidare får jag nöja mig med detta liv och försöka resa så mycket jag/vi hinner så att jag får min sol och värmedos  under vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar