söndag 17 augusti 2014

En nostalgitripp i godisvärlden :)

Min favvo..Piparnakkeli i mitten :)

Gillar denna än idag!
Oj va jag tyckte om Pigall!!
Detta har man åxå tuggat och sjungit låten..."juicy fruit with a packet full of sunshine" ;)
Godiset som verkligen fassna i tänderna ;)
Aku Ankka limu har man druckit i sina dagar :)
Detta var inte riktigt min favorit.

Oj minns denna burk och goa glass :)
Denna glass var också go..vanilj,kex och choklad på var ända..mums!
Jag vill inte bli gammal,jag vill inte känna mig gammal...men nog måste jag medge att nog märker man att man har en del år på nacken då man börjar gå igenom alla dom här godisbilderna.....nog blir man verkligen nostalgisk.Många härliga minnen ploppar upp och jag sitter och ler för mig själv.Man kan ju kan ju nästan känna smaken av alla härliga godisarna som var pop då när jag var ung (men ung e jag ju ännu,vill i alla fall vara ;) Skall berätta lite minnen om mina favorit godisar....en av min favorit glass va ju Piparnakkeli,som numera heter Puffe och den tillhör ännu min favorit.Sen minns jag jätte bra den glassen som var i röda burken med den gula hatten,oj va jag blev glad då jag hittade denna bild på google...minns att man hade massor med sådana burkar.Sen kommer jag också ihåg en glass som var inne i en plastburk som såg ut som en tärning,fanns blåa och röda burkar (hittade ingen bild på google,synd) Lakrisal hörde också till min favorit godis,gillar den ännu.Hubbabubba har det tuggats i tiderna så käkarna varit sjuka..man fick mega bubblor och sen hade vi en tävling med en kompis hur många hubbabubba vi fick på en gång i mun...minns faktiskt inte vad rekordet blev ;) Sen hade vi en kiosk på torget där jag bodde som ung där dom sålde lösgodis....och favoriterna var salmiak,lakrits och citronbomber....dom såldes i pappers strutar och där fanns tio i varje strut...men det var viktigt att man räknade dom för ibland fanns där bara nio och då blev det bråttom att gå tillbaka till kiosken för att få en till..rätt skall vara rätt..ska det va tio där så skall det :))) Många av mina kompisar kommer säkert ihåg Snaggens kiosk där dom sålde godisbomberna...härliga tider.Sen minns jag Aku Ankka drickan...sådan dricka fanns ofta hemma+ Coca cola och Jaffa de va mina favoriter  då....nu förtiden är min favoritdryck den röda drycken (rödvin;)Nu hoppas jag ni som läser bloggen skriver ner några rader och berättar om era godisfavoriter från förr som ni kommer ihåg.

1 kommentar:

  1. lakrisal ha ja alltid tyckt om, o så brejk o lion ;) piparnakkeli ha ja aldrig ätit men älskar puffet så sku antagligen ha älskat piparnakkeli oxå :D kommer int på nå annat som ja sku ha ätit som liten, något som int finns nu mera. vissa saker ha ju kommit tillbaka iaf, bra d :D

    SvaraRadera