torsdag 28 augusti 2014

To go or not to go...that´s the question!

Övre bilden gamla logo..nedre bilden nya logo

ESC febern börjar stiga






 Nu har jag haft en liten sommarpaus från eurovisionen....men nu börjar ESC vardagen komma smygande igen med snabba steg....vad vore livet utan eurovision!Jo ni hörde rätt eurovisions ruliansen börjar dra igång för oss fans.I september kommer UMK (uuden muusikin kilpailu) att börja söka dom finska bidragen...Malta kommer vara först ute i år...dom kommer redan nu i november 2014 att välja sitt bidrag som kommer att skickas till Wien 2015...och sakta men säkert kommer dom andra efter...i mars borde alla lands bidrag vara färdiga som skall skickas till den stora finalen i maj.Eurovisionen kommer som sagt att äga rum i Österrike..värdstaden är Wien och hallen är Wiener Stadthalle...semifinal1 är den 19 maj  semifinal2 är den 21 maj och finalen är den 23 maj..så nu vet ni det :) Nu på hösten har vi en eurovisionskryssning från Helsingfors till Tallin och i november är det i Helsingfors en stor Eurovisions gala...tror inte jag kommer att närvara vid dessa evenemang pga att jag har min drömresa så nära inpå.Men vi brukar ha super roligt på våra kryssningar med alla ESC fansen.Sen kommer då den stora frågan och som säkert många andra också funderar ..."To go or not to go??"....ja vet faktiskt inte ännu till 100% om jag skall se ESC live nästa år.Men har faktiskt surffat runt på data kollat olika fakta om Wien,kollat uthyrnings lägenher...och kollat lite flygpriser och pratade faktiskt med min kompis R igår och han tyckte att vi absolut skall åka dit.Tror vi skulle ha skit kul där fast han e så ung att han skulle kunna vara min egen pojke...kan ju leka att han är mitt "ottolapsi"..stor kram till dig R om du läser detta ;) Så nu börjar jag verkligen känna den där härliga värmen inombords...tror bestämt det är Eurovisionsfebern som börjar stiga och ju mer jag surffar på datan desto säkrare blir jag att jag kommer att vara i Wien nästa år.....hoppas jag snart kan jubla  "Wien here I come ".
Metrokarta i Wien.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar