måndag 25 augusti 2014

Dröm,planering och verklighet!!










Alla har vi våra drömmar och säkert går dom flesta runt och dagdrömmer om något....vill ha ny bil,vill bygga ett hus,vill resa,vill ha en ny båt...ja listan blir lång men som tur så när vi ännu är i drömstadiet så kostar det ingenting...så fortsätt drömma det är gratis!!!Följande steg blir planering.....det kanske inte heller kostar så mycket men det är sen då drömmen blir verklighet som jyyyrona börjar rulla;) Som sagt denna resa har jag drömt om läääänge,för 1 1/2 år sedan bestämde jag att den skall bli sann....och nu om fyra veckor så stiger jag ombord på Oasis of the seas och skall få uppleva en lyxkryssning.En sådan här resa måste ju planeras i go tid..den är ju inte i prisklass med en sistaminutenresa till typ Turkiet...utan här måste man verkligen ha tålamod och spara,spara ,spara...och det kan ta många år.Sen har vi bokat flygen skillt (det är ingen paket resa vi gör)....men jag älskar och planera,fixa och boka resor ...så det är oftast jag som sköter den biten här hemma.Vi kommer att bo en natt i Helsingfors på hotell bara för att få starta vår resa i lugn och ro (basta,simma,äta gott och bara få ladda upp tillsammans).För ofta startar mina resor på det viset då jag jobbar på sjön ...att jag kommer hem på kvällen och direkt följande dag(tidigt på morgonen) så är det dags att rusa mot flygfältet...så nu vill jag få en mjukstart.Senast då vi for till USA så kom jag hem på kvällen,packade till ett på natten och sex tiden på moronen for bussen mot Helsingfors...de var då verkligen start med stort S!!Efter natten i  Helsingfors kommer vi att flyga
  till Barcelona ,är där 2 nätter.Sen den 23.9 startar vår kryssning från Barcelona till Rotterdam...med två stop Malaga och Vigo.Från Rotterdam tar vi tåg till Amsterdam och flyger sen via Köpenhamn till Helsingfors.Mera som hör till planeringen...kläder....har läst lite fakta,fått tips av vänner... att på kryssningen klarar man sig dagstid med helt vanliga sommarkläder...men på kvällen då det blir middag så krävs det att man klär sig fint.Så nu har jag shoppat  kläder så jag verkligen kommer att känna mig fin..kan varmt rekomendera om någon söker någon festlig,fin klänning,skor ,smycken..gå till loppis....alltså jag har gjort så fina fynd för en piki liten peng både åt kidzen och mig...och tror väl knappast jag kommer använda dessa fina festklänningar så mycket efter denna resa så därför ville jag inte betala långt över 100e per klänning..nu har priset varit runt 10e och skit snygga bling bling klänningar har jag fyndat..inte illa!!!Så om nån behöver efter september låna bling bling dresser så ta kontakt här finns det :) Som sagt det är många trådar att hålla i inför en sådan resa+ att man skall hinna med allt som hör vardagen till utöver denna planering och så har jag ju varit med o planerat remonten/material i farsans hus....så det har varit fullt upp...lovar att denna resa kommer helt passligt!!Som sagt om 4 veckor så blir min dröm verklighet ....can´t wait!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar