måndag 22 september 2014

ABCDE..resan har börjat!!








....ja det är inte så enkelt då man skall från plats A till B till C till D osv.....det skall hållas i många trådar och många papper att hålla reda på + en del pass (4st) som hela tiden skall finnas till hands,en massa bagage och släpa på,en massa tider att passa,flybyten,inte så lätt att alltid få sömn på flyget  ....men LYCKLIG är jag ;) Som sagt jag älskar och resa och jag älskar och planera och organisera resor och lyckas bra med det för det är min stora hobby.Nu är jag o familyn på min (också deras)  drömresa som jag  sk själv planerat.Vi började  vår resa med en övernattning på Rantasipi airporthotell och det var helt super skönt...att i lugn och ro få starta sin resa utan att ha en tid att passa och du skall springa till terminalen för check in och en rädsla att du missar flyget.På lördagen njöt vi där med bastu,simmning och go mat...sen ingick frukost och så var det gratis transport till flygfältet...tummen upp.Rekomenderar varmt att starta en resa i lugn och ro med en hotell övernattning(beror ju lite på när flyget går).Vi flög med Norweigan air via England,Gatwick , flygbyte och sen Barcelona.Våra vana mini resenärer är ju eld och lågor...dom visar stolt upp passen i passkontrollen,helt super duktiga under flygresorna och helt världsvana då man strövar runt i Barcelona ...ler och säger Hola åt vår trevliga hotellpersonal...oj mina härliga kidz....en rikedom för dom och ha en mamma och pappa som vill resa och sen att vi haft möjlighet att uppfylla våra rese drömmar.Men allt detta slit och släp på olika flygplatser är värt allt då man kommit fram till sin destination...oj va vi njuter här på vårt hotell i Barcelona...här är vi nu två nätter och på tisdag är det dags för det som jag läääängtat efter många år....att gå över landgången och få uppleva en lyxkryssning.Vi såg en massa fina lyxkryssaren nere i hamnen då vi kom hit en av dom var Liberty of the seas ..."vår" båt såg vi inte ännu (Oasis of the Seas)...men hoppas hon finns här på tisdag.Ett sak då man reser med barn  är nog att glömma dom där mysiga,fina matrestauranger som man gärna skulle besöka ...då två vrålhungriga kidz i kör ropar Mc Donalds..och vi alla med ett leende på läpparna styr stegen dit ...va gör ma inte för sina kidz och mätta blev vi hela bunten:) Nu sitter jag här mitt i natten på balkongen ...varmt och skönt..sommarklädd och njuter av ett glas rött.Jag har skrivit det förut...jag vill bo i ett sådant här klimat...fy fan vad skönt för både kropp och själ ;)Detta gör super gott att nolla vardagen och bara få koppla av....skulle jag ha vunnit på eurojackpot 61 miljoner så skulle jag ha bjudit med alla mina vänner och då skulle vi ALLA har suttit här och njutit nu...tyvärr blev det inte så... så nu hoppas jag att ni ens lite kan njuta här då ni läser bloggen....häng med på min drömresa:) Får int foton nerladdat för tillfället..provar på nytt senare.Nu råddar jag till det ordentligt..håller mig till gamla bloggnamnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar