tisdag 23 september 2014

L ´aquarium









Igår var vi riktiga turister och strövade runt hela dagen i Barcelona.Jag som har rest rätt mycket och sett en del platser så mitt första intryck av Barcelona var kanske inte riktigt wau...men det kankse behövs ett par resor hit för att i lugn  och ro få gå runt och kolla olika platser.När man reser med barn så blir det att besöka ställen som man vet att dom gillar och igår besökte vi det stora akvariet L´aquarium.Kidzen var jätte imponerade och dom tyckte det bästa var hajarna,sjöhästarna och en annan mega stor fisk.Själv var jag helt nöjd av akvariet...man fick gå i stora undervattenstunlar och såg hajarna på nära håll.Inte skulle man villa möta en sådan då man är och simmar...nog är det otroligt stora och skrämmande fiskar....eller då har man riktigt ordentligt trauma från ungdomen då filmen Jaws snurrade på ett antal gånger;) Igår tog vi chansen och gick på en mysig uteservering och äta...alltid en liten riskt då man är ute och äter med kidz att orkar dom sitta stilla så länge tills vi hunnit äta i lugn och ro....men det gick bra.Dom käkade maletköttbiff och franskisar och glass och vi åt en super god fiska paella med gott vin...namsi.Dom orkade sitta otroligt lugnt så jag hann till och med ta ett vinglas till ;) Men dom visste ju att efter maten så var det dags att få shoppa leksaker....man måste hitta den rätta taktiken då man reser med barn.Vi gick som sagt ganska långa sträckor så då vi kom till hotellet så var vi nog alla helt trötta och somnade riktigt skönt efter att turistat en hel dag.Men jag själv är nog mera om strand semester människa än stads semester....njuter så mycket av att ligga i solen och lata på en härlig beach eller vid pool ....de e nog min grej de.Men men men.....snart så skall vi checka ut från hotellet och styra nosen mot hamnen där väntar oss en härlig syn ...väldens mäktigaste fartyg Oasis of the Seas...uj nu börjar det bli spännande.Nätet är så trögt här att det är jätte svårt och få foton uppladdade på bloggen.Ps..nu fick jag in fotona som jag tog på akvariet!
Lägg till bildtext


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar