måndag 7 februari 2022

Glänser bara värre

Finns inget bättre än när man vaknar upp en lördsgmorgon och vet att man har en hotellfrukost som väntar. Alltid lika roligt att få gå och plocka en massa smått och gott på tallriken , sen sitta i lugn och ro och gotta sig.

Utsikten är så fin från restaurangen så man sitter gärna där en extra stund och bara njuter av den.


Då vi ätit klart så är det så skönt att ta en kopp kaffe med till rummet , ligga där en stund och ta det lugnt och se på tv.

Som sagt när man checkar ut så får man ännu bli och simma om man vill utan sk tidsbegränsning och det brukar vi alltid göra.

Skönt att få njuta av jacuzzi , bastu och vinterbad på en lördag förmiddag. Lovar att när man efter ett besök på Ruissalo spa åker hem så mår man nog så gott.

Innan vi åkte hem så for vi via Honkapirtti i Ruissalo på kaffe och munk.




Jag mådde så gott när jag kom hem och bestämde mig att en stund fortsätta kolla på serien You men såg inte många avsnitt förrän jag somnade och tog en liten tupplur. , det tog verkligen på att vinterbada och basta. Vi sa med Mikko att det skulle vara skönt att 1 gång i månad ha en Ruissalo Spa/hotellnatt , skulle göra gott för kropp och knopp. För många år tillbaka så relaxade man  på ett helt annat vis , nämligen man var ut alla veckoslut och man var inte följande dag trött av något spa och bastubad utan av baksmälla. 



Tänk hur många euron (mark) man lagt till att må skit  på söndag istället för att ha unnat sig Spa/hotellnätter och må toppen efter veckoslutet. Men bättre sent än aldrig  , tur att  jag nu hellre vill lägga mina euron på något jag tycker om och mår bra av.

När jag på söndagen vaknade  så hade jag samma känsla som att vakna på julaftons morgon , lika pirrig i kroppen. Skulle nog varit konstigt om det inte varit så för nog är det något speciellt att få börja jobba på en ny båt. Allt är nytt , rent och fräscht och det som är mest spännande är ju förstås att se hur den ser ut innanför skalet.

Skulle vara i Åbo terminalen kl 11.30 för att vänta att Glory anlöper hamnen , innan det skulle vi först corona testa oss , min första test under denna corona tiden och  hoppas också den sista. Med negativt resultat så var det då dags att få gå ombord och se på skönheten.

Det ända jag kan berätta här på bloggen just nu är att Glory verkligen är en skönhet mera får jag inte berätta och inte heller visa. Just nu är det bara vi ombord som får njuta av denna skönhet men från och med 1 mars då hon startar lovar jag att det kommer en inlägg med mycket fina bilder.




Till dess så njuter jag till 100% av allt fint jag har omkring mig här ombord , det glänser bara värre.

Detta är inget samarbete med Viking Line men jag rekommenderar verkligen att ni bokar en resa och med egna ögon  kommer och se denna skönhet.

Tänk att min dröm blev sann och Glory är min nya arbetsplats , får sjunga som Bruce Springsteen..."Glory days"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar