fredag 24 februari 2023

In och läsa om ni vill veta var Lissu är idag

 Vet inte hur många väntar att få läsa lite små spännande nyheter, men jag är helt upp i varv här hemma med en massa förberedelser inför kvällen. Bloggen heter nog inte "Gasen i botten" av ingen orsak utan det är nog ett så passande namn. Mitt gasande bara fortsätter den här veckan och inte bara den här vecka utan så gott som hela tiden.

Ibland får jag höra hur jag hinner och orkar med alla mina projekt men som ni vet då man har en massa roliga saker på gång hela tiden så blir man inte trött och är jag lite trött mellan varven så finns det bara ett botemedel  nämligen att sova länge länge  när jag är ledig och inte har något inbokat i kalendern.



Alla vet väl antaglige att då livet känns småtrist , man har inget roligt att vänta på alla dagar är likadanna så visst blir man rätt orkelös då eller hur. Likaså är det också viktigt att ha ett jobb där man trivs för vem orkar dag ut och dag in kämpa sig igenom en arbetsvecka om du inte har ett dugg motivering. Jag har alltid veta att jag vill jobba bland människor för älskar kundservice och vet att jag är bra på det och ni som känner mig vet att small talk är det bästa som finns.

Får alltid nu och då frågan av mina arbetskompisar "Nå har du hunnit prata med någon idag" och Lissu hinner nog  med att både prata och jobba. Vad är inte bättre än som kund att få en glad och trevlig service än att jag står där i mottagnings aulan och tuggar tuggummi och håller blicken ner i golvet.

Nej jag vill serva folk så som jag själv vill bli servad , har under åren fått massor med bra service själv  men finns ju också bland med dagar då den som servat mig inte haft ett hum om vad kundservice är men har ändå själv varit lika glad då jag gott ut från affären fast servicen var dålig. Är själv en livsnjutare och kan i stort sett se positivt på det mesta så varför skulle jag förstöra min dag då någon annan inte kan sitt yrke.

Vad har nu allt detta med den här dagen att göra jo som sagt jag är ju med överallt där det händer , i en massa Fb grupper, Kryssnings forumar och sist men inte minst Eurovisions fan club. Det bästa är att få vara med överallt , hitta en massa nya bekantskaper och det hittar jag nog ( tror ni redan vet det) så social som jag är. Alla mina barndomsvänner har alltid en plats i mitt hjärta fast vi nuförtiden inte umgås så som förr för då hängde man dagligen ihop. Men tur så finns Fb så man kan skriva till varan ( då jag hinner) men ni skall veta att jag tänker på er alla barndnoms vänner och andra vänner ofta.

Att vara pratglad och våga ta för sig har gett mig massor av fina/roliga /minnesrika händelser i livet och ikväll får jag igen vara med om en ny och rolig grej.

Vi har som sagt en stor fan club OGAE Finland , men sen har vi också mindre grupper i olika städer och ikväll har Turku fani kero turen på sin sida nämligen dom sökte 7 st eurovisions fantaster härifrån Åbo för ett program och vet ni vad ......

....jag skall ikväll få chansen att vara med i programmet "Puoli seitsemän" som är ett live program och börjar då som sagt 18.30 på tv2 tror jag det är. Varför skall jag då dit , jo ikväll är det då Eurovisions tema i programmet då UMK finalen går av stapeln i morgon kl 21 och dom vill ha lite ESC fans med i programmet. Hur mycket vi som sagt kommer ha del i programmet vet jag inte men nog tror jag att vi lite syns på ett hörn.

Så det var nyheten för idag så ni som ikväll vill vara lite små nyfikna så knäpp på tv:n och titta på Puoli seitsemän.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar