tisdag 7 februari 2023

Tänk att det var ett år sen som....

Kan inte vara sant , tänk att det gott ett helt år sen jag la foten här ombord på Glory första gången. Känns som det skulle vara igår. Minns ännu idag den pirriga känslan som jag  hade då jag gick ombord och fick se allt fint. 

Minns också då vi hela hytt teamet träffades och där fanns många nya ansikten men också arbetskompisar från Grace. Det var nog tider det och härligt att kunna blicka tillbaka och känna lika stor glädje ännu att få jobba på denna fina båt ( min smak).

Lägger här en en länk till inlägget som jag skrev för jämt ett år sedan och det var dags att kliva ombord på min nya arbetsplats. Glänser bara värre

Läste också i inlägget att vi hade haft en Spa/ Hotellnatt på Ruissalo och har nog hunnit dit ett x antal gånger efter inlägget som jag skrev för ett år sedan. Vi gillar den platsen , nära att åka dit om man vill koppla av någon natt.

Nu skall jag krypa ner i sängen och koppla av någon timme (sova) för att igen en gång vakna kl 05.30 i morgon bitti och med tunga steg masa sig upp från sängen. Att vakna den tiden passar absolut inte sjusovar Lissu. 

Men men , stiger jag inte upp och jobba så kan jag inte heller planera in något roligt i kalendern eller uppfylla mina drömmar. Men på torsdag blir jag ledig och gissa om jag skall sova och ta igen min sömnskuld.

Sen har jag sett så mycket reklam i tv om fastlags bullar så det har jag bestämt att jag skall fixa nu på min lediga vecka och så har vi Vändagen på kommande. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar