tisdag 18 mars 2014

Legat lågt!!

Detta kommer att bli en hel ESC by/ö
Tema 2014!
Conchita Wurst(Tom) Österrike..ja vad skall man säga....
Min favvo tillsvidare...
Det har jag verkligen gjort...efter resan gick jag på en sådan förbannad förkylning så hem från jobbet ,stupade i säng och legat som sagt lågt nästan en hel vecka.Nu har jag då min lediga vecka och börjar småningom känna mig i skick.Jag som sällan blir sjuk ..men sen då de kommer så kommer förkylningen ordentligt!!Hatar och vara sjuk..och ännu till med kidz i hemmet så blir det lite si och så med vilande och försöket att krya på sig.Vad hittar en sådan här duracell på då jag bara måste vila och inte göra något...jo har legat och lyssnat igenom ESCbidragen fleeera gånger och börjar till och med hitta mina favoriter som skall till min personliga top5.Innan maj kommer nog favvona ännu röra på sig men tillsvidare är nog Sverige starkt i top(enligt min smak)...sen gillar jag Israel,Rumänien,England och Slovenien.Skall bli härligt att få se alla dessa bidrag live:)En artist som verkligen sticker ut i år är Österrikes sångare...en skäggig man(Tom) i en kvinlig skepnad som uppträder med namnet Conchita Wurst...sången är i sig inget i min smak..lite James Bond stuk över låten.Ja eurovisionen närmar sig med stormsteg...är en liten bit på väg...har som sagt mina visioner om min ESC dress(men ännu inte börjat sy;)...har lägenhet fixad i Köpenhamn(skall hyra en liten etta för en vecka i city)Eurovisionen kommer att ordnas på Refshaleoen som ligger i vattnet utanför Köpenhamn,den lilla halvön skall bli en Eurovision-ö där massor med aktiviteter skall ordnas dagarna i maj:)Det var ju nära att Jylland skulle få ordna ESC nånstans ute i nån byhåla...tack för det att Köpenhamn fick festivalen..nu blir de storstadsliv,mysigt boende ,happy hours m.m.Flyget har jag ännu inte bokat men har hittat flyg för bra pris  så skall nog snart boka det åxå ..sen börjar det vara färdigt för countdown;))
Så här har jag känt mig en hel vecka..inte kul:((

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar