torsdag 2 oktober 2014

Neeeej!!!

OK...i moron plockar jag fram elorgeln och spelar och sjunger very loud..hoppas jag blir på bättre humör ;)
Låt mig vara dääääär!!
Idag började det..de sa klirr i resespargrisen och första euron föll ner!!
Åter igen neeej....hur skall jag klara den här kylan,snön och minus grader som snart kommer.Jag blir alltid så deprimerad då jag kommer hem från en resa...vill fortsätta ha dom  härliga stunderna utan måsten och tidtabeller bara njuta av att alla få vara tillsammans och ha roligt...det roliga slutar då man kommer hem öppnar dörren och vet jahaps nu har vi vardagen här i morron med att klockan tjuuuuter runt 7.30 tiden,tvättmaskinen snurrar ,dammsugarn yyylar och vrålar efter dammtussar...jag vråålar tillbaka:  "fyy faaan vad jag är le på vardags sysslorna"!!!!Jag vill rusa ut genom dörren ...spola tiden en vecka tillbaka och njuta av en så otroligt fin resa som jag fick uppleva och ALDRIG glömmer.Denna drömresa var bättre än vad jag väntade mig...nu fick jag verkligen mersmak av lyxkryssning.Jag är kanske inte riktigt den där stads turisten som tycker om att gå runt i stan och se på en massa sevärdigheter utan jag njuter hellre vid ett turkost hav,en vit sandstrand och mycket sol och värme.Denna kryssning var ju runt Spanien med två  stop Malaga och Vigo....men nästa kryssning kommer absolut och bli i Karibien och med systerfartyget till Oasis..Allure of the seas....eller kanske rentav det nyaste  fartyget
 har hunnit ut i trafiken ;)Hur förverkligar man en sådan dröm....jo som jag skrivit...man lägger upp ett mål på långsikt,man är envis,jobbar hårt,mycket svett och tårar,minskar på onödigt shoppande....och vi gillar inte att springa ute och se på kroglivet (där sparar vi in mycket euron)..det livet är redan sett!!Sen kan man ju emellanåt jobba lite extra om man har möjlighet......så nu anar ni ju säkert redan vad som är på gång....Rätt gissat....vi har NU börjat planera följande kryssning som hoppeligen blir om ca två år.....idag sa det klirr i spargrisen och den första euron föll ner..det e nu det börjas sakta men säkert!!
Gissa om datorn redan gått het;) sen har jag en kompis i Californien som jobbar med att sälja lyxkryssningar så hon lovade hålla oss up to date med priser och fixa oss ett bra kryssnings paket....good to have friends all over the world (thank´s E).Nå nu måste jag lugna ner mig....känns ju som jag redan skulle vara på väg....skulle ju nog gärna sticka i moron redan.Lovar att fast man kanske inte helt är en kryssningsmänniska så är det nog en sådan upplevelse som en stor del skulle gilla...och en vecka ombord är allt för kort tid...vi hann ju inte ens med allt...så stor är båten och så mycket finns det att göra.Har alltid tyckt om kryssningar...vi har kryssat massor mellan Fin/Swe...alltid lika roligt.Det går ju inte att jämföra våra båtar med dom dubbelt stora kryssnings fartygen...men måste nog berömma vårt nyaste fartyg Grace,att där finns nog det där lilla extra på det fartyget och man ser att det är nog lite touch i inredningen av lyxkryssarena.Vi skall vara stolta över östersjöns pärla+ att maten ombord på Grace håller absolut samma standard som Oasis!Nu blev de ju lite Grace reklam med på köpet;)Det som jag verkligen älskade då vi hade dinner på Oasis var att två kvällar var det formal dress code och då kunde man verkligen glittra och glimma i härligt fina aftonklänningar/coctail klänningar och bling bling smycken.
I morron skall jag börja skriva om resan dag för dag och plocka in en massa härliga foton .Är det någon som har planer att åka på en lyxkryssning så bara att ställa frågor ..svarar gärna.Har själv ett par stycken vänner som har gjort  lyxkryssning och jag fick bra tips och ideer inför resan(Tack till E och C )Här sitter jag ännu och funderar om jag i morron bitti hamnar och ta vinterjackan på då jag skall köra kidzen till skolan....brrrrr fryser ju för fasen redan då jag tänker på morondagen ;)Go natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar