torsdag 13 januari 2022

Istället för Polen så blev det dagis

For tillbaka på jobb 2 resor efter jag var hem och firade Michelles konfirmation och nu är jag tillbaka hemma på ledigt igen. Blev ledig på tisdag och i morron har vi redan fredag , det går undan kan man säga.

 

Den här veckan blev det ändrade planer , skulle nämligen idag har haft resa till Polen (Gdansk) med Wizzair , men nu då läget är som det är så avstod jag. Känner just nu att fast jag ändå längtar utomlands så är det verkligen inte roligt att resa nu. 

Jag är inte rädd att resa för smittade  kommer vi förr eller senare bli större delen av oss  människor  Men alla jäkla invecklade tester som behövs , sen om man råkar bli allvarligt sjuk utomlands så kan det verkligen bli dyrt. Förstås är det ju viktigt att man har en försäkring men just nu vet man verkligen inte vilka försäkringar gäller då man inte ens vet så mycket annat vad som gäller i eget land.

Hör till en massa resegrupper / kryssningsgrupper där vi alla håller varandra uppdaterade med en massa saker och måste säga att en stor del står nu inför valet att avboka sina resor/kryssningar.Det som dom flest tycker är jobbigt nu med att resa är denna osäkerhet då allt ändras från dag till dag och virus siffrorna bara stiger i höjden. Nej nu är det nog bara att njuta och hitta på roliga saker här i Finland och hoppas att det kommer en dag då man kan resa trygg fast det just nu ser jävligt dåligt ut.

Läste här omdagen om någon som hamnat i 10 dagars karanten, läs texten nedanför vad han skrev. Då känns det nog tryggare att skippa resandet för tillfället.


 

 

 I alla fall så sörjde jag inte länge att min Polen resa inte blev av idag utan fick sent igår erbjudande om jobb på ett dagis ( har 3 st dagis som bjuder in mig på jobb  och tar emot jobb i den mån jag hinner / är ledig) och var inte sen med att tacka ja. Klart jag extrajobbar om jag har chans då jag tycker om att jobba , resepengar behövs alltid fast vi inte kan åka utomlands. Vi reser nog gärna också i Finland  och  har hittat en massa fina ställen då jag snusat runt som vi vill åka till. Sen vet ni hur mycket jag gillar hotellnätter och sådana kan jag njuta av då jag jobbar extra.

I morron skall jag åka upp till Himos och njuta av stuglivet. Yngre kidzen ville gärna bli hemma , men Angelica och Robin kommer också dit. Mikko har möjlighet att komma till stugan först på lördag. Oj vad vi kommer ha roligt i backarna med att skida , kanske åka donitser i pulkbacken , sitta ute och grilla och sist men inte minst ....afterski bastu som är pricken på i efter en heldag i backarna.

Nu skall jag ta en natt dusch , sova några timmar sen köra kidzen till skolan och sen blir det " Himos here I come".







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar