torsdag 5 december 2013

Abba...money,money ,money....


Sorgliga berättelser gör mig ledsen...vill att alla får en härlig jul.


Detta recept vill jag ge till er alla:)




...must be funny ....in a rich mans world!!!Ja idag är det säker många som nynnar på den låten....Grattis till er alla (till mig åxå;) som fick skatteåterbäring in på konto ...är det sen liten eller stor summa så är det ju ändå alltid roligare att få än att måste betala.Men ger mitt medlidande till dom som måste betala tibax en hel del pengar....vet hur det känns..inget roligt alls:(  I morron kommer många att vara lyckliga,då skall de julshoppas till sambon/mannen,barnen,föräldrar,syskon ,mostrar,fastrar ,kusiner,småkusiner,hunden,katten..ja alla ska ha sitt paket...men vips i övermorron då dom kollar kontot så funderar dom ..jasså dit for dom pengarna....och i skåpet finns en heeeel massa julklappar som skall delas ut innan julafton och stressen kryyyper under skinnet.Sen när klapparna delas ut så sitter man med ett konstgjort leende och världens mjukaste röst..."Oj precis vad jag önskat mig"...och vips följande dag så är saken inne i nåt skåp.....och nuförtiden har alla allt och alla har sin egen smak och stil...så ni som idag fick lite extra klirr på konto...lägg det åt er själva och familjen och njut av något kul tillsammans för dom pengarna(det skall vi göra;)) än att köpa åt hela släkten julklappar...njut av familjegemenskapen och glädjen som julen ger!!Det är många som inte får uppleva den mysiga ,glädjefulla julen... läste idag en artikel om "Joulun perhe helvetti,pahin kärsivät lapset"......då skulle man ha lust att ropa åt många...njut av gemenskapen  på julen,skit i julklapparna och lämna alkoholen borta:(( Det handlade om poliser som måste på utryckning på julhelgen...en polisman berättade om en händelse då dom kom till en familj ..öppnade dörren och de första dom ser är ett barn med stora rädda ögon..i lägenheten var det skinkfett runt golvena och mitt på köksbordet stog kniven inhackad....föräldrar som hackade varandra och skrek...i såndäna fall så lägger de sig djupt i själen barnens skräck och rädsla sa polisen.Jag önskar åt er alla en fridfull väntan på julen..de behövs så lite för att kunna njuta av vardagen ....vi behöver inte leva i en " rich mans world"!!Lyx för mig just nu ...att efter en jobbig arbetsdag nuuu får krypa under täcket säga Go natt till  min familj o  alla mina vänner och släcka lampan;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar