fredag 27 december 2013

...övergång till nyårhälsningsmaraton;))


Det blev som sagt spänt med tiden och få till ALLA fb vänner julhälsningar....men kommit en mycke bra bit på väg...och det e roligt som tusan att skicka hälsningar..karln tycker det ser ut som jag skulle ha ett jäkla viktigt kontors jobb då de knapprar på datan mest heeela tiden;))fan den som ger sig.Som sagt har jag bestämt mig för något så går jag fast genom en betongvägg..och piste!(fast på ett område har det skitigt sig totalt...och va tror ni de e jo...gå ner i vikt;)))Fast jag tuuusen gånger bestämt mig får att tappa lite kilon...så tycks dom öka bara hela tiden;))Nåja men hälsningar till alla på fb skall jag slutföra...men hälsningarna kommer att ändra lite text...dom som inte fick julhälsningar får nu istället nyårs hälsningar(Kanske det till och med hinner bli glad påsk hälsningar innan jag e klar med alla:)Ja så är julen förbi detta år igen....och den blev precis så mysig,rolig,lugn m.m som jag hade önskat mig.Just precis en såndär familje myspys jul och sådana julklappar som alla va nöjd över...ingen behövde sitta med ett kostgjort leende och försöka övertyga resten av familjen att den e ju såååå härlig denna presant+ att ingen julklapp kastades in i skåpet på juldagen:))Tack julgubben från våran familj!Nu sitter jag och njuter av alla härliga julsånger dom spelar på radion....snart blir det igen en lång paus med kling och klang o bjällror..nåja man kan ju alltid höra på spotify nån jullåt fast på sommaren om man riktigt får längtan:)I morron blir de då mellandagsrea...folk e redan i stargroparna..vi åxå...visst hör de ju lite till och gå och kolla läget(och  komma hem med ännu mera prylar,tyvärr)Läste en artikel i Iltasanomat om dom som knappt har nånting ...och här sitter man och funderar hur man skall få allt att rymmas eller vad man kan föra bort....man borde nog verkligen stanna upp och verkligen tänka ...va  gör man med alla dessa prylar....men  nog e de ju  roligt och piffa upp hemmet lite nu som då...ja så e vi människor.Till slut vill jag önska alla ett riktigt gott nytt år ....själv ser jag verkligen framemot år 2014 ...med en massa härliga äventyr att vänta;)


1 kommentar: