onsdag 11 december 2013

Tagg,taggigare,taggigast....

...nu känner jag att jag verkligen börjar bli riktigt taggad i väntan på julen.Myyyysigt!!Vet inte riktigt hur djupt julkänslan finns ..men smyger sig djupare och djupare ....många brukar ju säga det är ju små barnen som gör att själva justämningen kommer...tror nog åxå lite på det.För nog är det roligt och se när dom ännu tror på julgubben och du kan stå och ljuga dom(fy för oss föräldrar;))rakt i ögonen om små nissarna som springer omkring och julgubben som har bråttom att köpa julklappar åt alla barn(ja ni som har barn eller haft små barn vet nog vem som har bråttom att shoppa julklapparna och tissla,tassla och smussla...ännu är det lätt att gömma paketen..dom förstår inte ännu att söka genom alla skåp;)))Ni skulle se mina kidz.....ögonen e stora som mattallrikar då dom står i fönstret och kollar ifall dom skulle se lill nisse....och jag står i köket och nästan pi**ar ner mig och håller mig för skratt åt deras finurliga diskussioner:))För oss äldre så är nog julen att bara få koppla av, gemenskapen,glöggen och den härliga julmaten som är pricken på i,sen älskar jag julmusik,spelade orgel och sjöng julsånger för kidzen här en dag och då sa killen ...oj mamma va du sjunger och spelar fint;)) och visst blir jag ju själv glad om "julgubben" kommer ihåg mig med ett litet överraskningspaket på julafton;))Sen är jag åxå taggad inför vår Stockholms resa nu till veckoslutet...hoppas på bra väder så man får suga i sig av julstämningen i Gamla stan.....och sist men inte minst ..idag valdes dom tolv artister som skall vara med i UMK(uuden muusikin kilpailu)..för mig en hög med okända typer,men hoppas på det bästa och hoppas på att Finland skickar en bra låt till Eurovision Song Contest...och vill ni veta vad....jo jag vet att ni vill....idag i samband när jag var och shoppade julklappar så hittade jag min FÖRSTA pryl till min eurovisions stass;))))Har i stort sett klart mina visioner hur helheten kommer att bli...man skall vara ute i go tid...men ni får först veta i maj då jag är i Danmark hur ESCdivan dressat upp sig:)))Så nu när ni har julväntan över kan ni ju börja vänta på eurovisionen..heheh!!!Hoppas ni all over the place börjar få julstämningen på topp i såntdär passligt tempo...för julen kommer oberoende om ni sen går fram i snigeltakt eller går på högvarv;)
Lika taggad som denna;)


ESC dressen planeras;)

Så här runda ögon har nog kidzen då dom söker efter lill nisse:))

Så var artisterna valda.

Älskar julmusik

Inte skulle det vara illa att fira julen over there och sitta på beachen och vänta på denna julgubbe:))



2 kommentarer:

  1. Härligt när det är barn med i juletider, spänning i förväg och glittrande ögon :) Världens gulligaste igelkott. Har ju Rasmus här en vecka å julprat sysslar vi nog med ;)

    SvaraRadera
  2. Javisst e väntan på julen myyysig;)

    SvaraRadera