lördag 14 december 2013

Stockholm!!


Julmarknad på Skansen.


Lucia med tärnor på Skansen!

Lucia på Skansen.
Granen står så grön och grann utanför vårt hostell:)



Hamburgertallrik ala Grace
Pepparbiff ala Grace.

Lövbiff med kantarellsås ala Grace.
Nu är vi på koppla av weekend i Stockholm....detta gör gott för hela familyn att bara få vara till sammans och njuta av allt vad denna stad har att erbjuda.Inga tidtabeller,inga måsten,ingen klocka som ringer m.m.Måste säga ..jag gillar Stockholm..en verkligen fin stad....har rest mycket och sett olika platser men kan nog säga att Stockholm kommer nog högt upp på min top 10 lista av fina städer:)Vi kom över med grace(of course;)))...åt gott och sov gott ombord på båten...anlände Gamla Stan på fredag moronen Lucia dagen och gick till vårt hostel...bestämde att vi  på kvällen skulle fira en traditionell Lucia på Skansen....promenerade mot Skansen och såg en massa fina julpynt och ljus på vägen dit....och före Skansen så bara måste jag via...ja va tror ni....nå ABBA museet så klart:)))Jag besökte denna gång bara Abba shop...skulle nog varit sugen och gå ett varv på museet igen(var där i somras) ....men med två rastlösa kidz så skulle jag inte kunnat njuta och gå i den takt JAG vill...så jag besöker museet i sommar istället och ensam;)Denna gång köpte med mig en bok som jag förra gången lämnade på hyllan för i somras velade jag hit o dit om jag skulle köpa den eller inte.....ångrade mig ju direkt jag kommit hem varför jag inte då köpte den....så nu va det ingen tvekan...stegade raka vägen till hyllan och YESS är ägare till en super fin,bra ABBA bok!Sen blev det julmarknad på Skansen och traditionellt Luciatåg+ en fin kör...oj vad man fick julpirr i kroppen..verkligen fint.Har inte på många år sett på ett Lucia tåg...så det var verkligen uppskattat av oss alla...kidsen har inte på länge varit så stilla som nu då dom såg denna ljusdrottning;))Efter en härlig dag i vår egen takt och strosande dit näsan styr så var vi super nöjda och trötta....och somnade jätte skönt i vår hytt.Idag skall vi gå runt och njuta av allt julmys som Gamla Stan har att erbjuda...kommer med ett inlägg i kväll...stay toned.


1 kommentar:

  1. Har bott både i Stockholm och Helsingfors och Stockholm är en klar favorit. Skansen och julen och Lucia är så härlig :)

    SvaraRadera