torsdag 12 december 2013

Färgfråga!!








Julen närnar sig och då man går runt i affärena och ser på julpynt och dekorationer så blir man verkligen förvånad hur stor och bred färgskala det finns i juletid.Jag är själv är uppvuxen med denna färg...röd=jul!Men med åren har det nog ändrat..nu som sagt är min favvo färg i hemmet vitt och till och med hela min jul arsenal/pynt är vitt:)Som jag säkert berättat förut så är också vår julgran vit,det har den redan varit i många år...man kan redan börja kalla det till tradition att granen skall vara vit för mig;)Så mina kidz får väl säga att dom är uppväxta med ..vit=jul.Nu har jag länge haft vitt och silver till jul...men i år har jag lagt en färgklick med i juldekorationen...lila!!För många är ju julens färg den röda och punkt och slut...men lovar att det är jätte fint med lila.Men som sagt tur att färgskalan är stor så finns det något för alla.Själv vill jag ha en stilig pyntad gran som jag njuter att sitta och se på...så därför har kidsena egna granar som dom får pynta precis hur dom vill och lovar att deras granar är överfulla med pynt...i fjol hade ju min lill kille ett par av sina sockor i granen bland julgransbollarna....härligt då fantasin kan flöda...allt klär en gran i barnensvärld:)))Ja nu kommer då frågan....Vilken/vilka är era favorit julfärger och vilken färg pryder er julgran i år 2013??Skriv gärna och berätta ..kul att höra hur olika smaker alla har....och vill ni så kan ni ju åxå på min fb sida skicka  foto av er julgran....kan ju va kul och se hur folk pyntar sin gran,Som sagt mina julfärger i år julen 2013 är Silver/Vit/Lila!!
Min julgran 2013!



1 kommentar: