torsdag 9 april 2020

Crosstrainern fick ett nytt namn

Nu börjar det märkas ordentligt att ordet Corona sjunkit djup djup in i mitt ordförråd då jag till och med börja blanda med ordet Corona....inte undra på för vart man än ser sig omkring , öppnar datan eller tv:n så finns ordet där. Så inte konstigt att det etsat sig fast  i min ärthjärna och säkert stannar där länge.



Ni undrar säker vad jag mena med det ...jo vi har nämligen en Crosstrainer hemma som är varierande i användning , men nu har vi dammat av den och den är i flitig användning igen. Om jag inte tar en promenad ute så  kör jag istället Crosstrainer.





Det  var  häromdagen då Mikko skulle ut och gå och han frågade om jag skulle med och jag hurtigt svarade tillbaka att ....."Nej ..jag tar CORONAtrainern idag". Jo sa precis som det står där och det kom helt spontant utan att jag  märkte det. Så nu har vi då  döpt om den till vår Coronatrainer som väl passar rätt så bra i dessa tider.

Men helts skulle jag så småningom ha lust att radera ordet Corona helt från min ordlista men tyvärr verkar det inte gå ännu för det ordet kommer väl nog finnas med i vardagen ännu ett tag ....men fan då allt är över sen kommer detta ord INTE att finnas i min ordlista....nej det kommer raderas direkt.

Likaså ett annat ord som jag för länge sedan raderat från min ordlista är ordet "Lejdon" ( trist ) ...jag har  nämligen aldrig trist i mitt liv ...inte ens nu då det är dessa tider. 

Har det hur bra och mysigt som helst ... har en familj som jag älskar och som älskar mig ,får vara hemma med dom hela tiden nu en tid framåt , just  nu ligger jag och ser på  "Hansin matkassa " där dom visar bekanta platser ...Miami Beach och bloggar tillika , snart blir det bastu  och sen brukar jag nu och då vara på Earth cam och se hur världen verkligen har stannat totalt. Igår kollade jag från Las Vegas....verkligen ledsamt att se hur en plats som aldrig sover...verkligen nu har somnat plus många andra städer omkring i världen som sover. 

En annan plats som också sover är Dalsbruk ( därifrån jag är hemma) ...var och hälsade på  mamsen och Pelle idag och såg nog inte mycket  folk igång fast det var en så fin dag. Alla hålls nog snällt hemma eller i stugorna.






Många stadsbor måste nu skjuta upp stugöppningen då Nylandsgränsena är stängda och dom måste  fira påsken hemma , många väljer ju själv frivilligt att nu hållas hemma och fira påsken .Vi har egentligen ingen sk stugöppning på agendan nu till påsken  eftersom vi kan vara i stugan året om och vi kan fira vilka säsonger vi vill där. 

Nu vet vi inte hur det blir nu till påsken.....för oss är inte gränserna stänga men dom rekomenderar ju att alla skall hållas hemma så vi skall se i morron hur vårt påskfirande ser ut. Spännande då allt är oplanerat och sen får vi se hur påsken blir i  år 2020...det  jag i alla fall vet är  att jag skall äta massor av dessa Tropicalkyssar under Påskhelgen.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar