tisdag 5 oktober 2021

Mitt i natten

Konstigt nog så är det ofta så att jag skriver hur tiden och veckorna går snabbt men denna arbetsvecka kändes evighetslång. Kände hur ögonen blev tröttare och tröttare ,  idag sista morgonen på denna arbetsvecka så tänkte jag fasen inte få upp ögonen. Då klockan väckte mig 05.25 skulle jag mer än gärna dragit  täcket över huvudet och fortsatt sova men det var nog bara och masa sig upp. Gick nog bra sen då jag väl kom igång och så visste jag att nu är det igen en hel vecka ledigt framför. 



Skulle gärna i morron tisdag sova så länge tills jag vaknar av mig själv men klockan ringer 7.30 och då stiger jag snällt upp för att vara taxi åt kidzen och kör dom till skolan men sen vet ni efter det så kommer jag krypa ner under täcket , knäppa på Netflix och ligga i sängen hela dagen. Det skulle inte vara fy skam och det  regna i morron  för då skulle det bli ännu mysigare att ligga under täcket och se på film.

När jag skriver detta är det mitt i natten , går alltid lite på övervarv då jag kommer hem och är annars också en natt uggla så jag får inte tag i sömnen. Resten av gänget gick och la sig i normal tid men jag for i bastun , kopplade av , sen tog jag mitt kontor (laptopen) och telefonen och for ut på balkongen. Sover ute i natt för det är så skönt då jag inte får tag på sömnen så kan jag ligga här och skriva blogg , se på någon serie eller kolla runt på Instagram och få tips och ideer för inredning. 





Har så mysigt här med mina lyktor och små lampor , har t.o.m en liten gran framme redan som min lilla sänglampa....ni kan gissa att jag trivs här i mitt Lappland. Har inte allt ännu så som jag vill ha det här på balkongen så ni får vänta på mera/bättre  bilder från mitt Lappländska ute sovrum.






Något speciellt på jobb veckan var det inte , den gick trögt men ändå framåt. Folk reser och är glada och hoppas det håller i sig så vi har jobb. Skötte om sviterna denna vecka och det är hur roligt som helst , att få greja på och fixa dom fina och sen stänga dörren för att invänta nya gäster det är helt min grej. Men vi gör rätt mycket olika saker just nu ombord och det tycker jag också är roligt att få se och prova jobba på andra avdelningar. Nu var jag på dagen några timmar i buffen och plockade disk och sen en dag var jag 4 timmar i Spa och hjälpte till. Det är jätte roligt att kunna vara till hjälp på olika ställen. 

Idag då jag kom hem så hade vi en födelsedags jubilar här hemma , nämligen min käre man fyllde år. Trodde nästan det skulle bli tårta men han hade köpt 4 olika bakelser som han dela åt oss fyra , kul grej så fick vi ett litet smakprov av alla sorter. Själv hämta jag en liten gåva åt honom från båten...nämligen sushi. Men det var inte riktigt den sushin vi brukar äta utan detta var godis sushi som han skulle spara till veckoslutet.




På lördag får han sin riktiga gåva av mig och lovar att det kommer nog  inlägg på bloggen , för som ni vet så köper jag ofta sådana gåvor där vi alla kan ta del av gåvan. Nu kan Michelle inte vara med för hon skall på skriba läger , tänk att hon blir konfirmerad i januari . Jaromir skall vara hemma och kanske ta en kompis hit övernatt så det är bara jag och Mikko som tar del i gåvan.

Skulle kunna ligga vaken hela natten ...det är så skönt då allt är tyst , mina små myslampor lyser och jag vet att jag i morron inte behöver på jobb. Kroppen och knoppen får vila.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar