måndag 11 april 2022

Små enkla ting men ack så gulliga

 Påsken har egentligen aldrig varit min favorit högtid om man jämför med julen då jag går all in. Brukar inte  påskpynta annat än så gräs , men i år har jag inte sått gräs eftersom   jag kommer jobba och resten av familyn åker upp till Himos och firar påsken där. Kan ju så gräs senare , inte behöver det vara just nu till påsken. Tycker det passar så bra i inredningen med gräs. Sådde alltid lite nu som då gräs då vi hade katten Majsa för hon gillade att äta gräs , sådde oftast korn. Ser också att många sår pop corn och det blir så fint och kraftigt när det växer upp. Vårkänslorna börjar nog på allvar komma fram.



Jag är så gott som varje dag och ser på en massa inrednings sidor och pysselsidor när jag är hemma på ledigt . Har alltid tyckt om att pyssla, fixa och trixa , så bestämde mig för att fixa små enkla påskharar till påsken , räcker åt oss. Vill inte ha mera påskpynt  ni vet som man brukar säga less is more.



Åkte iväg och köpte olika storlek på träkulor , bestämde att jag ville ha vanliga trä färgade och vita sen skulle det vara lim , sinitarra och torkade blommor i naturvitt (jänönhänta).

Sinitarra köpte jag därför att dom hålls bättre  att stå. Tar en liten klick sinitarra och lägger under kulan och där står den stadigt hela påsken. Man kan också fast limma dom på något underlag om man vill , själv tycker jag det är finare så här.






När jag kom hem efter min shoppingrunda så satte jag mig ner i lugn och ro för att njuta av  min egen tid , tystnaden och att få  vara kreativ. Har pysslat mycket  med mina kidz då dom var i den ålder när dom tyckte det var roligt , för tillfället är dom inte ett dugg intresserade men kanske det kommer med tiden igen att dom vill skapa med egna händer tex till hemmet sen då dom flyttar. Tror Michelle kommer att vara en sådan som gärna inreder och fixar den dagen hon har ett eget hem , hon älskar att gå runt i Ikea och drömma hur hennes hem skall se ut.





Ni kommer att få se bilder på mitt resultat av mina små gulliga påskharar och lovar att jag själv är jätte nöjd. Vill ha så enkelt /stilrent som möjligt det passar vårt hem. Kan inte tänka mig att jag skulle plocka björk kvistar och pryda dom med en massa tusentals granna färger , nej det är inte min stil. Men gärna då en färgade fjädrar i tex vitt eller beige men just nu har jag inte som sagt planer att plocka in kvistar denna påsk.




En sak som jag inte mera kan vara utan på påsken är mämma , åldern gör sitt . I ungdomen skulle det aldrig ha kommit sig att jag frivilligt skulle ätit mämma men nu kan jag äta det året om. Som tur så får man tag på mämma i affärerna vilken årstid som helst nuförtiden , så kan bra äta mämma på hösten om jag blir sugen. Måste säkert köpa en riva mämma åt mig så jag får gotta innan jag skall på jobb.





Vad har ni andra för påskplaner?? Kanske rentav någon kommer och åker med Glory till påsken , kom i sådana fall och säg hej om ni ser mig.



I morron skall jag sova länge för Jaromir far med cykeln till Prisma för han har praovecka , Michelle och Mikko skulle ta bussen så det är inge som behöver "Lissus taxi" så det betyder sovmorgon åt mig...jippiii!!

Tror nog mer än gärna jag vill sova i morron för nu visar klockan redan 02.00 och dags och stänga datan och tv:n.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar