lördag 24 december 2022

God Jul 2022

 "Jul jul strålande jul , Glans över vita skogar" den sången har säkert spelas i mångas hem under julen men inte i mitt "hem" ( hytten) .

Klockan ringde 5.20 på julaftons morgonen och så var det dags att istället för mysdressen dra på sig arbetskläderna och med det så försvann julstämningen direkt. Sen var det att rusa med tidtabeller hit och tidtabeller dit så man blev riktigt yr i mössan som man brukar säga eller kanske man kan säga yr i tomteluvan så här till julen.



Pratade med Mikko förrän jag for på frukost och dom hade det hur mysigt som helst i Himos och då kom nog klumpen i halsen och gråten var nära för visst skulle ju jag också ha velat vakna där till en härlig julaftonsmorgon. Men det skall jag fixa till nästa år att vi alla får vara tillsammans , ordna ledigt i god tid om det bara går.

Så fort det går att boka vår stuga för nästa jul på boknings sidan så skall den absolut bokas till oss själva nästa år igen och då skall jag också vara med i julbordet.

Minns då jag firade julen ombord på Grace ett år hur sur jag var då jag inte hade det minsta julstämning och lika var det nu men kunde hålla bra min då våra passagerare började komma ombordod . Var pyntad med tomteluva , rött nagellack , rött läppstift och ett leende på läpparna och önskade alla Välkomna och God Jul i min mottagnings aula.

Efter det hade jag dags paus och for och tog mig en lite tupplur för att sen till eftermiddagen vara redo för nya arbetsuppgifter. Skulle nämligen jobba med Nicole på allmänna utrymmena och se att allt är i skick som tex toalett runda , plocka upp skräp , dammsuga osv och vi hade super roligt.

Då arbetsdagen var över så ringde jag och hörde hur dom hade det upp ei Himos och där mådde dom toppen, ätit gott och öppnat klappar men ännu väntar det klappar hemma som vi skall öppna då jag också är med.

Somnade skönt efter en jul i arbetets tecken detta år , nästa år  en ny jul och hoppas den firas med familjen och inte på jobb.

God Jul allesammans från Lissu 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar