tisdag 28 maj 2013

34 grader o sol!!

Färska hälsningar från Rohdos!!Här har vi hur bra som helst...flygresan gick bra det tog ca 3 tim 40 min.Kidzen sov nästan hela resan så dom hann inte ens  få långtråkigt;)Oj den härliga värmeböljan som välkomnade oss  då vi kom ut från planet e alltid lika härligt ..i alla fall för mig som älskar värme!Så igen undrade jag för mig själv ..varför e jag född i Finland som älskar ett klimat som detta...men man får ju hoppas att man som glad pensionär kanske kan få bo i ett land med sol och värme(California of course;))Vi har som sagt haft toppen väder ..idag klarblå himmel och 34 grader varm...oj va härligt att lata sig vid poolen...inga vardagsbekymmer ...som att städa ,diska ,laga mat m.m.Vi har all inclusive så hungriga och törstiga behöver vi inte vara och kidzen älskar då dom får käka hur mycke glass som dom vill:)))Här e massor med barnfamiljer och man kan se hur folk njuter och mår bra då dom slipper all vardags stress...fast fok  reser med riktigt små bebisar så ser man ändå att dom njuter för dom är borta från den stressiga vardagen.En resa eller två;)) per år borde man kunna unna sig ..för som sagt vardagen har blivit så super jäktig att nån gång per år borde man få nolla allt och bara njuta!!Visst finns det säker många som inte längtar efter någo resande ..men för mig är det nog pricken på i då man slipper på en efterlängtad resa.Hit vill vi nog igen,vi trivs jätte bra här...go mat,härligt klimat ,bra hotel..så vi har inget att klaga på.Har  aldrig rest den här tiden på året till solen och värmen..men det är inte så fy skam då man aldrig vet hur den finska sommaren blir.Så kan bra tänka mig att komma hit på nytt fast typ i maj eller juni(kanske redan nästa år;)))Har som sagt en kompis som bor här i Rohdos  som jag skall träffa innan vi kommer tibax till Finland,de skall bli skoj.Fick idag en trevlig överraskning då jag öppnade min e mejl...hade vunnit svenska yles Eurovisions tävling(Man skulle skicka in ett foto  hur man firar eurovisionen och som ni alla vet så hade jag ju en ordentlig kisastudio hemma;)) Så nu får man med spänning vänta på att se vad priset är:)))Snart blir de go natt och i morron e de poolen och soolen som gäller...så inte behöver vi vara oroliga att vi blir utan "rusketus raidat";))Hinner nog uppdatera några inlägg ännu innan vi landar på finska mark..
Från hotell området Sunwing Resort...Kalithea Beach!

Skål!


Foto från poolen!

Nere från havet..så här klart e vattnet;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar