tisdag 14 maj 2013

EUROVISION hela veckan!!!!

Årets logo!



Logo som många av oss känner igen;))
Nu kommer det då inte att vara något annat än eurovision på bloggen hela veckan.Kommer att skriva om allt som händer under under eurovisions veckan här i min egen "Lissun kisastudio":))Som sagt i år firar jag ESC här hemma.Skulle varit i Malmö om jag i höstas vetat hur min jobb situation sett ut idag.Om jag vetat då att jag fick fast jobb på sjön och att ESC veckan var ledig vecka så skulle jag idag varit med alla mina ESC vänner in la Swueda o haft super kul.Men siktar på nästa år att åka och se det live ...så nu ska jag ha så roligt som möjligt här hemma och lovar jag kommer ha en super duper ESC vecka;))Kommer som sagt och skriva lite om låtarna,planer inför semi1 o 2 och hur grande finalen 2013 firas hos oss här hemma på lördag och på fredag hoppas jag att jag har min top 5 lista färdig.På lördag kommer den traditionella finska flagg tårtan finnas till eftermiddags kaffet;))Blev som sagt ledig från jobbet idag och nu sitter jag fullt uppladdad ...klockan e nu 0.49 och jag lyssnar igenom alla esc bidragen...ja vad skall man säga ..de e mycke ballader i år och faktiskt svårt att tippa nån överlägsen sägrare.Flera av mina ESC vänner pratar mycket om Azerbaijan "Hold me"...och måste hålla med dom att det e en fin låt,en låt som växer ju mera du lyssnar på den och kommer o sluta absolut inom top 5(tror jag)...sen beror ju det också mycket hur själva framförande är..en del låtar/land som varit som favoriter kan floppa helt när dom uppträder live...FY FAN det skall bli spännande...kryper nästan ur skinnet!Återkommer i kvll före Semi 1 men lite nyheter om vilka e mina top 10 som jag vill ha till finalen m.m En riktigt go natt från "Lissun kisastudio"...Dröm eurovision ..de skall jag göra;))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar