tisdag 14 maj 2013

ESC semi1..14.5 2013

Stora finska flaggan på väggen hör till Eurovisionen:))

Min samling!!


Mina bling bling hörlurar som e köpta i USA;))
"Merry me,Ding Dong buketten" fast Krista e med först på  torsdag:)


Snaaart e de dags för årets höjdpunkt....eurovisionsstarten!!Som jag skrev tidigare ..kryper nästan ur skinnet som jag e "jännä"!!Har varit en dag med fullt program...pyntande av vardagsrummet som nu e "Lissun kisastudio",fixat lite smått o gott att äta,I natt satt jag till ca 03.00 och lysssnade,lyssnade på Semi1 bidragen(ligger lite efter i år)brukar i detta skede kunna nästan alla låtar utantill.....så nu som bäst sitter jag och försöker få ihop min lista med dom tio låtar som JAG vill att skall gå till finalen på lördag.Börjar snart ha dom på det klara;)I slutet av inlägget skriver jag dom länder jag vill ha vidare.Brukar i vanliga fall fira Semi 1 hos min kompis M ..men ikväll firar jag den med min familj( kidzen väntar mera på lördagens final fest för då skall vi käka  finska flagg tårta;)))Lite ännu om låtarna i första startfältet...ganska blandade låtar..Rysslands låt blir bättre o bättre hela tiden...den vill jag att skall gå vidare till final och tror åxå att den gör det.Sen e ju Danmark förhandstippad som vinnare...men själv har jag inte Danmark som min personliga favvo...men kanske den kommer med i min top 5..återstår att se.Sverige är hu redan med i final ..men den låten gillar jag inte men däremot frankrike(som redan e i final )gillar jag och tror den blir med i min top5.Verkligen spännande och se hur min slutliga top5  listan blir (på fredag;))Ja min vänner vare sig ni älskar ESC så som jag gör så önskar jag er en trevlig semifinal kväll till er som ser på det och ni som ser på ishockey kan ju när matchen e slut byta till YLE tv2 ;)))Ding dong från "Lissun kisastudio"
 Här e mina favvon i kväll:Österrike,Estland,Danmark,Ryssland,Ukraina,Vitryssland,Moldova,Irland,Belgien o Serbien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar