söndag 19 maj 2013

DAGEN EFTER.....

SEMESTER!!



ESC veckan e över..känns lite tomt.
....kan tolkas på olika vis;))Men menade nog  dagen efter ESC festivalen(men erkänner att med en liten släng av "dagen efter";))Nå shit the same...jag e lycklig ändå.Alltid lika trist då ESC veckan är över och i varje fall om man råkat vara och se det live och man skall vinka av alla vänner som man inte ser igen på ett bra tag...så det e nog  med glansiga ögon man säger hej då till ESCgänget.Men vi har ju varje år på hösten en ESC kryssning och där brukar det vara ett härligt återseende:))Nu som sagt var jag hemma och behövde inte ta sorgliga farväl ..men ändå blir det på någotvis så tomt när allt e över....men som tur så varar inte tomheten så länge:)Idag e de paus sk vilodag....och redan i moron börjar jag på allvar redan fundera på nästa års ESC fest som jag kommer att åka och se live;)Det e fulltids jobb att vara Eurovisions fantast;)Det är inte så många månader kvar så skall finska bidragen vara inskickade så dom kan börja gallra ut vilka som kommer med till UMK(uuden muusikin kilpailu) och därifrån så skall det då hittas nästa år representant som åker till Danmark.Kanske man borde sätta sig ner och försöka få ihop en eurovisions låt eller kanske man rentav skulle far och sjunga ...då fan sku man ju verkligen få vara med där de händer till o med få se vad som händer backstage;)))Drömma får man o det kostar ingenting..heheh!Jag tror att det säkert e många på FB som tänker att skönt nu e dendär förbannande ESC veckan över och Lissu varvar ner..men tji fick ni...för mig e eurovisionen aldrig över ...fortsätter året runt(kanske i lite mindre skala) tills de e dags och varva upp ordentligt i nästa år  maj 2014!!Vi i Finland e nog skojiga vi...de tar några dagar att sörja förlusten(ishockey,eurovision osv)men sen ler vi och väntar på att nästa år slippa och tävla igen...medan svenskarna (sorry mina svenska vänner)har en jävla massa ursäkter att komma med då dom förlorar eller inte når första plats( sjuk hals,rygg ont,värk i tummen m.m) och hotar med att typ utebli från nästa års eurovision som dom sa för ett par år sen då dom inte blev på första plats
Tack o hej från "Lissun kisastudio"

.Nog om det ...från ESC till ishockey där jag hoppas att Schweiz tar guldet.På bloggen kommer det nog vara lite lugnare angående ESC...men om en vecka skall jag på en välfötjänad semester med familyn och uppdaterar lite om min resa för er som vill läsa...då blir de resefakta från Rhodos ,Khalitea Beach.Ha de bra ni e bäst...och ännu tuuusen tack till er som som velat följa med 1 veckas ESC rulians..vi tar om det nästa år;)))Kramiz L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar