onsdag 5 februari 2014

Har en liten början...men mycket kvar!!!

Detta ska nog festfixaren Lissu fixa;))

Ja länderna tar inte slut i första hast!


Hoppas om typ 3 el 4 år...besöka Seychellerna!


Finns inga ord....<3


Sådant skall jag fixa...denna bild e googlad.


Tänk vår runda jord hur många världsdelar,land och fina ställen(också mindre fina ställen) den har att erbjuda...hela 246st googlade jag!Som sagt har jag besökt en del land ..15 st och 10 ggr till USA..men har MYCKET kvar;)Har varit lyckligt lottad och haft möjlighet och resa(älskar att resa!!)Men jag har skrivit förut det är med många arbetstimmar,svett och tårar som man fått sina drömmar uppfyllda,att resa är inte gratis;)Men med att bita ihop och lämna bort de där lilla extra man så gärna skulle villa köpa ..så lägger man hellre summan på ett sparkonto och med tiden så växer summan och man kan unna sig en resa:)) Det har ju blivit och besöka en del länder i Europa/Norden genom att jag har eurovisionen som hobby och rest runt och sett  festivalen live.I år blir det ju och besöka Danmark igen för dom är ju värdlandet detta år för ESC 2014...har sett ESC live en gång förut i Danmark.Men som sagt har ju många drömställen jag ännu vill se...hoppas inom typ tre,fyra år att jag/familyn kan åka till Seychellerna...de är ett land bland mina drömresemål top5!Sen hoppas jag att jag kan besöka USA en gång per år och som pensionär vill jag bo där;))Nu har jag en jätte roligt tips till alla som tycker om att resa/reser mycket....nämligen...Ni köper ett tomt Nomination armband och börjar fylla upp det med flaggor i vilka länder ni varit så får ni ett superfint,personligt armband med just dom länder du besökt...kul att kankse visa upp åt nån kompis som åxå har ett likadant armband och dela era härliga minnen åt varandra och se vilka flaggor det finns på kompisens armband.Tänkte redan i fjol börja fylla upp mitt 1:a "vilkalandjagbesöktarmband" men ännu inte kommit igång....Men nu till våren skall jag komma igång med det projektet.Sen jag som älskar och fixa fester så kanske nåttag kommer att ordan ett  party för dom som tycker om att resa..... tycker det e så roligt och höra då folk berättar om sina platser dom besökt,maten,härligt se på foton,höra va folk gillar och shoppa,om de har varit dyrt eller billigt ,om man är en soldyrkare eller  hellre älskar utfärder...Va tycker ni sku det inte va en ganska kul grej???Int behöver ni ha besökt andra sidan av jordklotet ....kankse du som besökt  typ Stugan, Stömmingsmarknaden i Åbo eller varit på en lyxkryssning med Viking Grace;))  eller Salonmarkkinat och tycker att ni upplevt något kul just då och har något kul att berätta om just den dagen.......om det finns intresse så blir det nog något "Travelparty" ännu ska ni se;)Återkommer om detta i något skede....och kanske här finns en massa bloggläsare som jag inte vet så får gärna ta del i partyt;)Innan jag slutar så kanske det finns många som undrar vilka land jag besökt( nu kommer åxå dom land med där jag bara bytt flyg ;) så här kommer en lista.....Finland(hemland)Sverige många gånger(sett ESC live där 2000),Danmark 1ggr (sett ESC live där 2001),Estland kanske typ 5ggr(sett ESC live där 2002)Lettland 2ggr (sett ESC live där 2003),ESC i mitt hemland  Finland 2007,Norge 2ggr(ESC live 2010,USA  10ggr( inclusive delstaterna Californien,Aritzona,Nevada ,Hawaii, New York,WashingtonDC  ,Illinois,Florida),Spanien(Mallorca),Australien,Grekland,Frankrike,Island(flygbyte), Egypten,Nederländerna(flygbyte),Mexico.De va de!!!Resande är nog så att när du väl kommit igång så vill du se mera mera mera....eller hur?Man får liksom aldrig nog!

                                                                                                                                          

2 kommentarer:

  1. Du är så full av fina idéer så det riktigt sprudlar om dig, härligt :)

    SvaraRadera
  2. Roligt om det känns kul att läsa bloggen o vill gärna dela med mig tips o ideer åt alla läsaren...alltid passar nåt åt någon;)Måste nog erkänna att detta citat passar mig utmärkt ..."Min bästa tid e nu";))Nu gasar jag på för fullt då jag har möjlighet, ork att ta emot vad livet,världen har att erbjuda...det kommer en dag som jag stänger locket i min vita säng forever...men tror nog sen också att jag kommer och gasa på för fullt ..tror nog inte jag kan varva ner ens på "the other side..heheheh;)

    SvaraRadera