tisdag 4 februari 2014

"Kaikkifakkinen" eller ADHD Lissu ;))

Guldkant i livet!

"Kaikkifakkinen..." för lite lådor åt mina projekt;)

Kärt barn har många namn och har man som jag gasen i botten och älskar att ha en massa hobbyn och projekt på gång hela tiden så passar väl nån av dom där orden helt på mig:)))Tyckte att ordet "kaikkifakkinen " är super roligt..TACK Ann för att du kom på det finurliga ordet:))Nu får ni ju inte  missförstå ordet.....är  inte någon "kaikkifu**inen"..heheh...antar nog att hon menade att ordet " kaikkifakkinen"är att  jag kan placeras i en massa olika fack/kategorier för som sagt älskar livet och tycker om att göra/prova allt roligt som livet har att erbjuda.Sen vet jag ju att en hel del barndomskompisar helt klart och tydlig direkt skulle svara ADHD Lissu (ni som skulle säga så vet nog vem ni e :))))För att ni lite ska förstå att jag borde ha en massa olika fack att placeras i så skall jag försöka räkna upp en massa saker som jag gillar att göra....Resa,Pynta och pyssla,Sy,virka och sticka, Eurovision,Musik,dans och konserer,ABBA,Familjen,Sjunga,Fixa fester,Träffa vänner(i den mån jag hinner),Skytte(har jägarexamen,men inte hunnit jaga så mycket som jag skulle villa),Bastu,Stugliv,Shoppa och säkert tuuuusen saker till.... med lite pusslande i tidtabellen så ser ni att man hinner med mycket  kombinerat med familjeliv:)Sen finns det ju så mycket som man kan göra tillsammans hela familjen och man ser ju hur kidzen njuter av olika evenemang.Kom hem från jobbet idag och sa åt kidzen att på lördag skall vi mysa,äta gott och se på Melodifestivalen...då sa dom i kör..."Ja då blir det mysigt och fest":)Så nu ser vi alla fram emot deltävling nr2.Behöver inte vara så stora projekt för att få guldkant i vardagen.Nu sitter jag och varvar ner efter arbetsveckan med 80 tals musik i mina hörlurar(just nu Falco "Der Kommissar":))Dyker upp en massa hääärliga minnen.

1 kommentar: