lördag 6 juni 2020

Svinga sig ut i luften med Dragon´s flight









  

Lovade att jag skulle skriva om då vi  i februari  var på Haiti , Labadee och Mikko , Michelle och Jaromir var och åkte Dragon´s flight zipline. Mikko och Jaromir har tidigare fått denna flight till julklapp men då ville inte Michelle åka men i år bestämde hon sig för att prova. Själv har ja ännu inte provat men tids nog är det min tur.




Bokade denna redan innan vår kryssning då jag hittade på rea. Alla utfärder och saker man kan göra så är rätt värdefulla , därför rekomenderar jag att innan ni åker på kryssning ( sen då man får) så kolla ofta på dessa programsidor på RCCL egna sidor för dom brukar ibland ha jätte bra erbjudanden och då skall man slå till.




Så är det också med kryssningspriserna ...dom rör hela tiden på sig så det lönas och kolla , följa med långt före kryssningen och ibland kan det verkligen komma pangpris emot....då är det dags att slå till och boka. Nu har jag som sagt inte alls varit in och kollat på deras sidor .





I alla fall så hade min trio Dragon`s flight på förmiddagen 10.30...på nätet hittar man olika tider som man färdigt kan boka i samband när man bokar denna Dragon´s flight.



Vi kom in till Labadee, Haiti kl 7.00 a.m och vi for först och äta frukost och efter det gick vi iland. Dom for direkt till platsen där dom fick sina selen och sen skulle en liten mini buss ta dom till platsen där dom skulle öva åka på en mindre bana innan det var dags för det stora åket.


Jag for med och titta då dom åkte och några killar som jobbade frågade om jag ville att dom tar foton och filmar då gänget mitt kommer ner susande. Klart att jag ville och dom ville ju själv också se hur provåkturen hade gott.




Det var super roligt att stå och se då folk kom susande i hög fart , många som säkert hade lite pirr i magen .....hur skall dom inte ha på den riktiga linbanan som är mycket högra och längre.


Då alla i  10.30 gruppen hade övat så tog mini bussen dom vidare till den stora banan och sen var det dags. Själv fick jag inte åka med upp dit så jag låg nere på beachen och solade  och höll ögonen på gänget som kom ner susande för att se när det var mitt eget team som susade förbi.Det går så snabbt så man hinner inte se så bra när dom kommer men jag  fick nog en glimt av dom alla.

Killarna visste hur det skulle kännas då dom åkade förut ...men Michelle hade ingen aning och hon sa att det nog lite hade pirrat i magen då dom startade där uppifrån men hon tyckte det var så otroligt roligt att hon skulle nog göra om det om det blir att vi någon gång åker till Labadee, Haiti igen.Detta var vårt tredje besök på Labadee.





Efter zipline åket hade vi ännu tid att gå till en annan beach och lägga oss ner och sola en stund och simma i det turkosa vattnet. Michelle och jag gick lite tidigare ombord på fartyget , killarna blev kvar en stund på stranden. Alltså det var en så otrolig het dag att jag som älskar sol och värme tyckte det var lite för väl. Härligt att komma tillbaka på fartyget där a/c skötte om att det var svalt och skönt. Vi hade en lyckad dag på denna ö och efter det var det dags att styra nosen mot Jamaica.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar