måndag 1 juni 2020

Älskar man havet så skall man jobba här.



Min arbetsvecka i bilder. Titta vilka utsikter jag har varje dag på mitt jobb...så fort jag blir ledig brukar jag fördriva någon timme ute på deck ....går inte att motstå dessa vyer.Brukar tänka att jag hinner nog sova sen mot hösten och vintern då nordanvindarna blåser på havet och snöstormarna yr. Då hålls jag hellre inne i min mysiga , varma hytt.



Häromdagen satt jag på akter deck och blickade ut över havet och tänkte för mig själv ...låt tiden stanna.


 

Här lämnar vi Mariehamn / Åland bakom oss och styr nosen mot Åbo.









Denna bild tog jag idag då jag satt på soldeck och vi körde förbi Kobbaklintarna  i Ålands skärgård.







Finska flaggan vajar och solen lyser från en klarblå himmel....välkommen sommar. Idag är det 1:a juni.




 




Stockholms skärgård i sin bästa vårskrud.






Solnedgångar som jag ALDRIG tröttnar på .




Kan inte bli bättre...frukost på soldeck nr 12 med dessa vyer över Stockholm.






Min veckobukett med pioner och ljus rosa rosor pryder mitt hyttfönster.




Restaurang Vogue....passagerarna lyser med sin frånvaro. Hoppas verkligen på att allt snart börjar rulla på och vi snart igen får lyssna till en massa bra artister ombord på Grace.






Lampor som byter färg och åker upp/ner ger en häftig känsla då man sitter och ser på detta färgspektakel.




Små grästuvor i häftiga krukor  hittar man på akter deck nr 10.





Skarvarnas paradis öar.






Detta foto tog jag  genom fönstret  då jag satt inne på deck nr 11 och drack en kopp Latte.Tyckte bilden verkligen blev lyckad.




 Det börjar vara segelbåtar igång...nu kan man börja säga att sommaren är här.






Min arbetsplats ...Grace.





 Min favoritmat...kåldolmar. Nu då vi är midre personal för tillfället så lyxar kockarna till det åt oss och dukar upp maten så fint.






Det här kan jag se på hur länge som helst.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar