tisdag 28 juli 2020

Äntligen hemma

Ofta hör man orden ....Äntligen Fredag men för mig är det höjdpunktens dag idag nämligen Måndag ,  som betyder att jag får åka hem på en veckas ledigt. Har aldrig under min Grace karriär längtat så mycket hem som idag...både kropp och knopp vara helt slut.... till och med den yngre generationen arbetaren började vara slut så då vet ni att tempot varit hårt.






Mina arbetskompisar undrade då jag varit helt  "fed up" denna vecka...hör inte till min stil , det skall vara mycket innan jag tappar greppet....brukar kunna ta allt med humor och en nypa salt men nu gick inte ens det. Jobba är min grej , ju mera desto bättre men nu blev till och med det för mycket åt mig.

Ibland gick man runt och funderade  när kroppen kollapsar helt men som tur så höll den och med Voltaren kommer man långt. Som jag sa tidigare ... coronan ställde  till med en hel massa skit runtom i världen och det är inte över än. Inget är normalt mera , saknar mitt jobbsystem som det var före coronan.




Men nu skall jag överösa er med bilder som gör att jag gång på gång ändå är glad att jag har ett jobb att gå till för det räcker med att gå ut på deck och njuta av alla dessa magiska vyer som jag får uppleva dag ut och dag in för att orka igenom arbetsveckan då allt ibland känns too much.



Efter en hektisk arbetsdag så behöver jag bara gå ut och sätta mig på deck helt ensam , blicka ut över dessa vyer och bara vara tyst ( jo jag kan vara tyst fast jag är hård på att prata).




Tänk hur hav och dessa magiska vyer har en så otroligt lugnande effekt.






 




Oj om jag kunnat ligga i denna mega solstol och njuta av dessa magiska soluppgångar ...det skulle inte alls har varit så tokigt.






 Detta foto nedanför är ett av det bättre som jag fotat ombord...tycker själv det är super fint.





 Här nedanför ser ni en fin solnedgång i den finska skärgården...att få blicka ut över vyer som dessa gör att man orkar kämpa vidare.



Tack också till min family som alla hade hjälpts åt att städa hemma innan jag kom för skulle absolut inte ha orkat komma hem till ett kaotiskt hem ...räcker bra med en kaotisk arbetsvecka.

Fotot nedanför är destination Turku Harbour ....som i sin tur betyder... på väg hem.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar