fredag 24 juli 2020

Hotellövernattningar är min passion

Kan det finnas något jobbigare än då man har saker att  uträtta via data och du fasiken inte kommer in på någon sida. Alltså detta tröga nät går mig på nerverna. Är på jobb och har också under min arbetsvecka saker som jag måste uträtta via datan men nej....kan ta upp till 10 min att komma in på en sida eller som kommer jag inte als in på någon sida.




Ibland skulle det vara så skönt efter en hektisk arbetsdag att ligga och läsa bloggar eller något annat för att varva ner men inte....det bara snurrar och söker och söker. 

Skall nu se om jag får iväg skickat ett blogginlägg för jag får ju inga bilder laddade i mitt inlägg då nätet inte löper som det skall. Tacka vet jag min lediga vecka då jag klickar en gång och så är sidan öppen och får uträttat det jag behöver på datan.






Lovade  på söndag skriva vad jag gjorde då resten av familjen åkte upp till Björneborg  och nu har vi redan torsdag...hinner inte med. Men nu skall jag berätta vad vi gjorde vi som älskar att göra en massa spontana roligheter.





Sådan utsikt hade vi från rummet.

Vi pratade om att vi skulle ta in på Ruissalo spa & hotell på nytt någon gång efter att vi varit där och firade Michelles födelsedag.
Vi checkade ut förra onsdag och så bokade jag direkt då vi kom hem en ny natt från söndag till måndag där. Passade perfekt med en hotell natt innan jag skulle iväg på jobb på måndag kväll , fick ladda upp mig inför den kommande hektiska veckan som jag visste väntade ombord på Grace.





 Så jag åkte till hotellet på söndagen ensam och checkade in kl 15 . Ville komma dit  i  god tid så jag kunde njuta med att simma och bada bastu hela kvällen. Mikko och barnen skulle komma direkt från Björneborg till hotellet och dom kom rätt så sent  så dom hann inte simma på söndag kväll, men man får bli där och simma följande dag då man checkar ut och det skulle vi göra för jag skulle först  på kvällen på jobb.





Jag hade med andra ord hela söndagen för mig själv och ni kan säkert gissa att jag njöt. Tycker om att göra en massa saker ensam och i synnerhet med detta tempo jag har på jobb plus ett hem att sköta direkt då jag öppnar dörren efter arbetsveckan så finns det inget skönare att krypa ner i en skön hotell säng och ligga där och veta att jag inte behöver göra ingenting.




Innan jag åkte till hotellet så for jag och köpte mig sushi och en påse yoghurt russin som jag tog med för sushi finns inte att få i hotellets restaurang och jag var så sugen på det. Kylskåp fanns på rummet så kunde bra förvara min sushi portion där med jag var ner och simmade. Sen körde jag ett par Hydrahex vattengym program medan jag var nere i spa...skönt. Lata en stund ute på bryggan för det var hur fint väder som helst.






 Så ni kan gissa då jag kom upp till rummet så var jag avslappnad , bastufräsch och hungrig.....att få krypa ner i rena lakan, knäppa på tv:n och äta sushi i sängen kan inte bli bättre. Härligt skulle inte alls ha något emot att checka in där igen när denna arbetsvecka är slut.....känner redan att kroppen kommer ropa hosianna på måndag. Men tror jag åker direkt dit på tisdag och kopplar av i spa och gör lite vatten gymnastik då jag köpte deras 10 ggr Spa kort kan göra gott efter denna arbetsvecka.







Sen skall vi  nästa vecka försöka hinna till stugan i Himos då Mikko har semester och sen börjar vi redan nästa ledighet vara inne i augusti...oh shit hur tiden går fort snart får vi igen inse att sommaren var för kort och med denna fart så blir det nog inte att åka någonstans i vinter och tanka sol. Får snällt  vara i hemlandet och försöka hitta på en massa kul grejer så man orkar igenom den mörka hösten.

Kommer säkert här under hösten skriva om en massa olika Spahotell för sådan kommer det säker att bli och besöka då kvällarna börjar mörkna och hösten smyger sig på. Det finns ett Spa i Jyväskylä som vi tänkt prova på något tag då vi är i  Himos för det är lite på 50 km dit..kan vara roligt att spendera en dag där och sen åka tillbaka till stugan.

Det är alla dess härliga hotell äventyr som gör att jag vecka efter vecka orkar kämpa mig igenom dessa arbetsveckor och så länge jag får ha mitt jobb och inte vara permitterad så kommer jag unna mig allt härligt som jag har möjlighet till med min familj. Denna osäkerhet om hur hösten ser ut tär på men nu tutar vi och kör ....bäst att leva här och nu.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar