onsdag 29 juli 2020

Idag tycker dom inte om mig hemma

 Idag är jag inte omtyckt här  hemma har varit en riktig  bitch...tyvärr så är det familjen som får lida då jag kommer hem skit trött efter arbetsveckan. Jag har inte möjlighet som de som är utan familj att kunna sova fast tre dagar i sträck , nej jag skall vara mamma/fru direkt då jag kommer hem.





Igår var det med långa, tunga kliv jag tog mig upp från sängen och idag skulle jag ha kunnat ligga där hela dagen ...ingen lust att göra något men  hemma finns det alltid något som måste grejas. Det skulle handlas åt pappa , förde en kass med rent byke åt honom och tog hem en hel kasse med smutskläder, sen skulle det packas för vi skall till Himos nu då Mikko har semester.

Sen det som stör mig så otroligt är då ingen vet var något finns...först började Mikko med att undra var hans collegebyxor är , så var det något som Jaromir undra var fanns och till slut då vi just skulle i väg så fundera Michelle var ett teckningsblock finns ....då brast det ...jag blir tokig. Det är som att ha 3 ungar som man skall passa upp och veta var varenda jävla pryl finns och ofta är det då jag råkar vara i telefonen som det skall frågas.

Jag tror det inte är många som säkert har sådan ordning på sina grejer som jag...har alltid tyckt om och ha ordning och reda  om det sen gäller hemmet , skåp eller lådor så är det alltid i skick. Skulle fast kunna stiga upp mitt i natten yrvaken och hitta det jag behöver utan att måste söka....dom andra här hemma hittar inte ens dagtid det dom behöver.

Det var inte långt ifrån att jag skulle ha blivit hemma idag och låtit resten av gänget åka till Himos , blev så irriterad på allt och alla.  Det har varit ett jätte konstigt år och märker nog att det börjar sätta sina spår....denna ovisset ,oro hur det ser ut framöver med både  jobb, denna andra våg av coronan , hektiskt på jobbet och ett liv som inte är som förut  börjar nog sakta men säkert tära på krafterna.

Likaså hur fina ställen det än finns i Finland så börjar jag längtar jag att få åka utomlands och se lite annat ...men skulle absolut inte våga mig iväg ännu .Det börjar se  oroligt ut igen runtom i världen, den andra vågen verkar komma smygande sakta men säkert. Kan inte denna jäkla corona försvinna för alltid , frågan är håller denna jävla värld på att gå under?!?



Kaffepaus i Huittinen och då måste jag direkt ut och fota.


Förlåt mina svordomar men idag är jag inte glad och behöver inte vara heller. Alla har  rätt att ha dåliga dagar ...jag kan inte alltid bara vara den glada som orkar med allt. Mikko tycker jag brusar allt som oftast men det är väl så vi alla Qvinns får höra då vi ber hemma om lite hjälp ..ja då är vi den gnälligaste frun på hela jordklotet. 

Då vi kom upp till stugan för en stund sedan så lämnades kassarna på golvet och hastigt tv:n på och där stod jag som ett frågetecken...ingen som ens frågade om jag behövde hjälp. Alla sängar skall bäddas i och med att jag haft  stugan uthyrd så tog vi med alla våra saker hem förra gången....men inte verkade någon intresserad av att hjälpa. Jag knep käft denna gång för det verkar gå in i ena örat  och ut i andra så jag har nu själv bäddat alla sängar så dom snart får krypa ner i rena lakan.

Jag la just bastun på och tänker sitta där hela natten och bara njuta, nolla ärthjärnan, skicka ut min dåliga energi och försöka suga in så mycket nu och glädjefull energi så att jag orkar vara glad resten av min lediga vecka. Känner  hur denna stuga ger mig sådan otrolig harmoni och kraft ...tycker så otroligt mycket om min stuga. 

Många funderar säkert hur det känns att komma till stugan då den just varit uthyrd...det känns bra. Alla mina hyresgäster har skött sig super bra och Himos teamet sköter uppgiften bra då dom kommer och gör en städcheck innan följande gäng kommer . Så idag då jag öppnade dörren så var det hur fint som helst och inte ett spår att någon varit här.

Synd att denna corona ställde till det så att många avbokade då det inte ordnades något evenemang här i Himos  nu till sommaren , hoppas att denna andra våg av corona inte blir så allvarlig  utan att det snart får börja ordnas olika evenemang här igen och jag kan välkomna hyresgäster hit till Himos.

Ni som är intresserade att komma hit fast det inte ordnas något speciellt här i Himos just nu är hjärtligt välkomna att hyra stugan.




Nu skall jag ta kväller ....sätta mig i bastun och höra på musik och känna hur värmen mjukar upp mina spända muskler plus att näsan får dra i sig den ljuvliga bastudoften som jag brukar ha i bastuvattnet...idag blir det Eucalyptus. Sitta ute på terassen i skenet av ljus ,  bara njuta av tystnaden och äta sushi ( jo jag äter mycket suchi ). Sen avsluta bastande med att smörja in mig med den härligt doftande bodylotion och sen krypa ner i rena lakan...det är lyx för mig.






Lovar med detta recept : bastu , sushi , ljus, njuta på terassen , rena/god doftande lakan  ja då  försvinner nog bitchen inom mig.

God natt.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar