lördag 11 juli 2020

Sov gott lilla ängel

Har flera kvällar varit på väg och skriva ner några rader på bloggen men varit så slut efter jobbet att jag somnat med datan i famnen då jag legat i sängen. Så därav har det varit lite trögt med inlägg plus att också nätet varit så otroligt trögt denna vecka här ombord.





Idag skall jag försöka få ihop några rader , trodde jag ikväll skulle skriva något soligt och roligt men tyvärr blev det inte så. 

Fick på förmiddagen då jag slutat jobbet ett text meddelande som gjorde dagen svart...läste det om och om och om igen och trodde inte det var sant . Men tyvärr så var det sant ...min kära kusin och hennes nära och kära har idag gått igenom det som ingen förälder borde göra ...hon har mist sin kära dotter i kampen mot cancer. Jag säger bara...fuck  jävla cancer !! En ungdom i bästa åldern inte skall en 23 åring behöva slitas bort från detta jordeliv. Hon hade ju hela livet framför sig och framtids planer som alla i hennes ålder har. Livet är så orättvist.

Så inte nog med att det varit en tung arbetsvecka fysiskt så kom detta budskap idag som sög ur mig all energi. Kan lova att denna dag på jobbet varit en av dom tyngre ...oj vad det har snurrat tankar hela dagen , får se hur jag kommer kunna få sömn då jag  ligger och tänker  på dom som står henne nära , som har mist sitt barn , barnbarn , syster och flickvän. Fy fan vad det är orättvist.



Blir så arg på mig själv när jag gnällt över småsaker som inte är något mot vad krigarprinsessan Jennifer kämpade med , efter bud som dessa så lär man sig igen att inse hur bra man har det. Jag är frisk , jag kan jobba , jag har familj , jag är lycklig  osv ...jag har absolut inget att klaga för och om  jag resten av veckan får svettas och det värker lite här och där  så kan jag här och nu säga det är en liten sak mot vad Jennifer gått igenom i sin kamp mot cancern.

Har försökt kämpa på genom denna arbetsdag för jag kan ju inte gå runt och gråta bland passageraren...men lovar att det runnit tårar då jag kommit till hytten. Stackars lilla Jennifer som måste lämna oss alla för tidigt.

För ett par år sen hade jag ett jätte ledsamt år då jag inom loppet av ett år måste ta farväl av 5 vänner ...nu verkar det igen bli ett år med en massa ledsamheter ....corona , permittering på våren , osäkerhet hur det blir med jobb framöver, kämpande med min sjuka pappa ,min mamma dog i cancer i maj och i februari fick vi ta farväl av vår kära Majsa katt som var med oss hela 20 år och nu var det Jennifers tur.
 
Men tror att jag någonstans innerst inne har gömd en positiv energi som tar mig igenom dessa djupa dalar och att jag gång efter gång orkar blicka framåt , planera  och se glädje framöver.


Idag vill jag dela med mig av min gömda energi till Jennifers alla nära och kära och ge dom världens största styrke kram.

Jag och min familj kommer alltid minnas Jennifer med glädje .....sov gott lilla ängel. 

Stod  sent ute på deck och såg på detta färgspektakel , helt magiskt och med dessa bilder vill jag hedra Jennifer och visa hur fin himlen var prydd då den tog emot henne.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar