lördag 25 juli 2020

Min hytt blev till Spa

Inte alltid roligt att ha arbete där man är mycket borta  från sin familj i synnerhet inte då det är speciella dagar. Idag fick jag nöja mig med att ringa hem och gratulera istället för att få vara med och äta jordgubbs och princesstårta. Det var nämligen Jaromirs födelsedag idag så nu är han också tonåring...fyllde 13 år. 








Jag bestämde mig på förmiddagen att gå ut på deck och dricka en kopp kaffe och äta en glass för att fira Jaromir  då jag inte kunde vara hemma idag då det var hans födelsedag. Efter det for jag och städade min hytt , tycker om att ha ordning och reda i mitt " hem ".



Alla dagar är å gott som lika då man jobbar ombord så ofta vet man egentligen inte riktigt vilken dag det är , men jag brukar försöka ha så att jag vill ha lördag till lördag . Som betyder att jag brukar byta rena lakan , fräscha till i hytten , pynta med blommor som idag blev solrosor och sen unna mig lite Spa stämning.



Efter att vi går så mycket här under en vecka så längtade jag så efter fotbad idag men så kom jag på att dom hade i taxfree för händer , fötter och ansikte fuktighetsmask så jag bestämde idag då det var lördag att jag ordnar en spa kväll åt mig i hytten. Sen köpte jag åt mig samma body lotion som jag köpte åt Michelle och den doftar så otroligt gott. 








For först i duschen och  sen satt jag  20 min med hela min skönhetsutrustning på fötter, händer och ansikte plus att jag efter det  smörjde in mig i min nya body lotion så ni kan gissa att jag kände mig som ny efter en hektiskt arbetsdag.Det var just detta jag behövde för att kroppen skall orka ännu 2 dagar. 




Sa då jag ringde hem att nu då dom alla är hemma så får dom verkligen hjälpa och se till att det är städat då jag kommer hem för orkar inte se en ända jäkla städtrasa efter den här veckan. Har länge önskat städerska hem och fortsätter detta tempo här på jobb som det nu är så kommer jag småningom försöka hitta en bra städerska som kommer hem till oss varannan vecka och städar innan jag kommer hem. 

Som tur så kommer vi nu  åka till stugan på min ledighet  för känner att nu behöver kroppen verkligen vila . Mikko har semester så han sa att vi kunde fast  åka till Kuopio och se oss lite omkring och så förselog han en hotell natt där på något Spa och ni kan säkert gissa att det passar mig mer än bra.

Ikväll kommer jag sova så gott i rena nybäddade , crispiga lakan så hoppas jag vaknar när klockan väcker mig 4.30. Hoppas jag får vakan till en fin morgon som idag , knäppte några bilder i morse  av en super fin soluppgång ....alltså att vakna till dessa vyer går inte att beskriva. Ena morgonen/kvällen finare och magiskare än den andra. 

Ett verkligt färspektakel...dessa vyer gör så man orkar kämpa sig igenom dom annorlunda tider vi för tillfället nu måste leva med på jobbet. Att stå ute på deck och se detta så gör att man man glömmer allt annat för stunden.



Nu är det dags och säga god natt och lovar att jag nog att jag gärna skulle ha sovmorgon i morron men tar det sen på tisdag då jag börjar min lediga vecka.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar