tisdag 28 september 2021

Vardag igen

Vardagen kommer snabbt emot ,som jag sa så blev det att städa hela måndag förmiddag. Tvättade några maskiner byke och så var det att försöka hitta på något att laga till mat. Ibland är jag så förbaskat trött på att hela tiden fundera vad man skall laga till mat och sen skall det vara något som alla tycker om. Brukar nog som sagt oftast fråga kidzen vad dom vill ha för tycker det är jätte tråkigt att stå och laga mat och sen är det inte alls i deras smak.

När dom kom hem från skolan så var det dags och äta för sen var följande program på agendan att köra Michelle till simhallen , hon hade träningar . Mikko brukar nog för det mesta köra henne för han tycker också själv om att fara simma medan hon tränar. Men nu kunde han inte fara då han hade teams möte med simklubben.

På måndag kväll bestämde jag mig för att sova i utesovrummet ( läs balkongen) för nu då jag var på veckoslutet ute i stugan så hade jag på kvällen en liten stund eld i öppna spisen men det var en sådan som inte sparade värmen utan mera en sådan som ger värme för stunden. Men jag frös absolut inte under hela veckoslutet för jag hade sköna och varma kläder då jag sov och yllesockor på fötterna. Likaså nu då jag sov ute så hade jag en skön mysdress på mig , yllesockor och sen la jag också mössa på så jag inte får kallt om huvudet.

Har min lilla konstgjorda gran med belysning som myslampa där ute.



Idag morse ( tisdag) så var jag så otroligt pigg och hade sovit så gott i min nya säng som jag köpte till balkongen. Mössan hade inte hållats på huvudet så kanske jag borde köpa en sådan som bebisarna har med band så den hålls på plats. Sen då jag har två täcken så vill ofta det ena täcket falla så tänkte om jag nästa gång skall prova ha båda täckena i samma påslakan.

Skall verkligen bli intressant och se hur det känns att sova ute ju kallare det blir , väntar med spänning hur det kommer att kännas krypa ner under täcket då metaren börjar gå långt under minus sträcket. Men som tur är det inget jag är tvingad till utan tycker det är skönt att sova ute och om det inte känns bra då det börjar bli minus grader så är det inget svårare än att jag sover inne.

Så var det idag igen att agera som chaufför , Jaromir hade teater övning så det var bara att hoppa i bilen igen och köra. Som tur så har Jaromir bara en gång i veckan teater men Michelle har flera gånger i veckan träningar men om Mikko har möjlighet så kör han henne till simhallen.

Sen brukar han vara snäll och köra mig ner till hamnen då jag skall på jobb och har han något annat så tar jag bussen , idag fick jag skjuts.

Nu är det då igen en vecka ombord på Grace som betyder  jobb > lön > spara > resa. Nu kan man äntligen börja planera in resor i kalendern då allt småningom börjar öppnas och nu kan man till och med öppet prata om att man skall ut och resa utan att känna hur någon stirrar långt på en och tycker man är helt från vettet. Det är nog detta vi passionsresare har väntat på att äntligen få börja röra på oss ut i världen igen.

Men först skall vi stanna upp och njuta  av hösten och all dess glans . Jag var idag och körde runt och tog så otroligt granna , fina bilder av träd och buskar i höstskrud. Nu är det nog så fint så man skulle kunna sitta flera timmar och stirra på detta färgspektakel och ni som har tid så sett er ner och titta på dessa färger för det är inte länge till så ligger alla dessa lov på marken och träden står kala.

 I morron blir det ett grant inlägg här på bloggen.

God natt 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar