tisdag 7 september 2021

Lissu njuter för nu blir det mycket jobb

 Nej det kan inte vara sant hur veckorna rusar iväg , hann bara skriva 2 inlägg denna arbetsvecka och nu är  jag hemma igen. 






Så det får bli ett liknande inlägg som förra gången jag var på jobb nämligen "min arbetsvecka i bilder".

Denna gång var det med glada steg jag jobba , fick nämligen ett samtal förra lediga veckan med frågan om jag vill ta emot jobb till årets slut och sådan chans tackar man nog inte nej till. Så nu vet jag då till slutet på året mina arbetsveckor och behöver inte sitta och vakta telefonen och vänta att det kommer jobb erbjudande. Nu kan  jag planera på ett annat vis då jag vet när jag är hemma och när jag jobbar. 

Många har säkert läst/sett på tv att dom planerar att sakta men säkert öppna Finland  och vi får börja leva ett lite normalare liv. Vår familj har levt rätt vanligt hela tiden under denna coronatid  ( förutom att kunna resa)  men nu hoppas vi ju på att få ta det stora steget och snart kunna åka till Usa.




Har bestämt att jobba mycket nu under hösten, jag tycker om att jobba mycket och sen kan man med gott samvete unna sig något roligt  då man gjort lite extra jobb. Mikko tycker också om att jobba så det känns roligt att ingen av oss är besviken då den andra vill jobba mycket. För sen då vi har passligt så gör vi en massa roliga saker tillsammans.



Vi har nu haft full fart ombord på Grace och man ser verkligen att folk börjar komma igång på allvar. Detta veckoslut som jag var på jobb så hade vi NMC ( Nordic Metal Cruise) och lovar att det känns att man jobbat. Hade ansvar för sviterna denna vecka och sen var jag varje dag ett par timmar i Buffen och plockade så fötterna har nog gått ett antal steg  kan jag lova. 



Fick ett arbetserbjudande nu 3 dagar på min lediga vecka och inte tackar jag nej till det , skall hoppa in som hjälpreda på ett dagis. Detta är ett dagis där jag inte varit förut så det skall bli roligt att se nya platser , fick också samtal från dagiset där jag turade då jag var permitterad så det verkar nog som det skulle finnas hur mycket jobb som helst om man vill jobba. Därför undrar jag ibland dom som går arbetslösa att hittar dom verkligen inte jobb eller vill dom inte jobba , själv måste jag tacka nej för det börjar finnas så mycket jobb att jag inte hinner vara på alla ställen.



Det är ju roligt nu då kidzen börjar vara så stora så kan jag mera göra sådant som jag tycker om , sa åt en kompis som bor i Lappland att om dom behöver inhoppare där när säsongen börjar så far jag gärna dit och hjälper också om det råkar passa att jag är ledig. 

Det är med hårt jobb , svett och jävlar annamma som jag har möjlighet att uppfylla mina drömmar ,  en del har jag redan fått uppfyllda och en del finns ännu på min önskelista. Men ser jobbsituationen ut så här så verkar det nog finnas möjlighet att jobba både på sjön och iland. 

Många kanske undrar hur jag orkar jobba så här mycket , om jag säger som så att jag brukar alltid sätta upp något mål som jag verkligen vill göra/ha och sen är det bara att gasa på. Nu skulle jag tex gärna ha lust att bo några nätter på den flytande Villan i Reposaari där vi var i fjol och det gör mig motiverad att jobba extra.

Hinner jag alls vila denna lediga vecka , jo absolut ....på veckoslutet ska vi igen ha mysig family weekend med gott att äta , filmkväll och snacks plus att jag skall fixa och trixa  balkongen. Ser verkligen framemot det ....dit kommer en säng och höst/vinter mys ...kommer bli så bra så jag tror jag kommer bo där ute hela vintern.



Nu skall jag faktiskt säga god natt och sova ute på balkonen....härligt med frisk luft.



  

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar