torsdag 18 februari 2016

Detta ingår i priset!!

Vardag,jetlag,"resebaksmälla"....allt detta ingår i resepriset då man flyger och far omkring i världen.Som ni säkert förstår så har jag landat på finsk mark.Det finns inget  bättre än att resa men det finns inget värre än att komma hem och gå igenom jetlag processen.Här har jag nu två nätter legat klarvaken och pigg och när resten av gänget börjar vakna då känner jag att nu blir det "natt" för mig.
Skall först på måndag kväll på  jobb så hoppas hitta rytmen före det.Jag är nog i vanliga fall än nattuggla och min kropp van med olika tidsrytmer...så nog skall jag klara detta också.
Sen får jag ju alltid den där "resebaksmällan " då jag kommer hem som i mitt fall  betyder att det känns skit jobbigt att hitta tillbaka till vardagen.Alltid roligt att komma hem till kidzen efter man varit på resa,jag är ju annars alltid en vecka borta (på  jobb) så för dom känns det inte så konstigt om jag är på en veckas resa för det är ju lite som det skulle vara min arbetsvecka och jag är  borta.Sen är det nog konstigt att så fort man öppnar dörren hem så smäller den där känslan emot ...back in basic!!!
Många tycker det är så skönt att komma hem efter sina resor ....men jag skulle gärna som sagt kunna vara hur länge som helst på mina resor.Resor är min stora passion här i livet...alla har vi något vi brinner för!!
Så nu är det då dags att börja fylla diskmaskinen,bykmaskinen,ta fram dammsugaren,läxor,städa,laga mat,jobba...ja som sagt en hel annan vardag än min vecka i Las Vegas...där det var servering till bordet,inga klocktider,inga måsten,chill i min favorit stad,fina shower,shopping....kanske nån minns en sång där Lena Andersson  sjunger .." Är det konstigt att man längtar bort i bland" !!!Borde väl själv skriva en egen version  ex "Är det konstigt att man längtar bort till Usa hela tiden" ;)
Nå nog skall jag småningom hitta balansen i vardagen och jag får ju va lycklig att jag har vänner i Usa och jag får fly till dom då jag får mina Usa abstinensbesvär..i maj flyr jag  till J och S i Californien och får min resetillfredställelse mättad igen för ett tag.Har verkligen fått hela familjen Usa hjärntvättad för A kommer med ..men nu idag sa M att han också skall se på lite flygpriser och  kanske komma nån dag senare med kidsen.Älskar min resegalna familj!!!                                                                                Det är lite samma för mig med att resa som för dom som behöver dagligen sin tobak,dom som dagligen behöver sin sup eller ännu värre dom som dagligen måste få sin drogdos...jag behöver resor för och få lugn i kroppen...och som sagt att resa gör gott för kropp och själ..förutom lite jetlag att kämpa med.Tänk dom som är i drogträsket hur mycket pengar dom lägger till skit och ingenting....nog fasen lägger jag hellre pengar på att se världen.
I nästa inlägg så skall jag fortsätta berätta mera om veckan i Las Vegas...kanske nån blir sugen på att åka dit...och vill ni ha resesällskap ..just call rescue 911/Lissu
Snart ser våra händer ut som en jordglob ;)
 
Nu är det nån som är hungrig igen!!
 
 
Provar på den maträtten idag!!
 
Back to basic....vardags sysslor väntar... here I come!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar