fredag 19 februari 2016

Hotell i Las Vegas.

Som sagt det finns av alla sorter och alla prisklasser av hotell i Vegas.Lovar att där finns att välja och vraka på.Som sagt jag själv är hela tiden inne och surffar på resesidor ( flyg och hotell) och gjort superbra fynd.
Min Vegas resa är bokad för ca ett år sedan och då bestämde jag att jag skall vara där en vecka och vill bo på två olika hotell,se lite olika stilar.
Ifjol då vi gifte oss i Vegas så bodde vi hela familyn i en stor svit tre nätter på Hotel Hilton till ett  super bra pris.
Nu hade jag inget speciellt krav var jag  ville bo på men jag bestämde att jag nu denna gång vill se mera av södra Stripen för som sagt förra gången bodde vi på norra sidan.
Så jag surffade och sökte och pang bom hittade jag  på MGM grand en svit på 66m2 före ett sådant pris som passade min plånbok.Jag kunde ha bott billigare och skulle ha klarat mig med ett mindre rum....men man fyller bara 50 en gång och då vill jag nog ha det lilla extra.Sen sökte jag vidare och hittade brevid MGM grand ett hotell  The Signature of mgm grand som jag ville prova och som just då hade ett super erbjudande för tre nätter så jag bokade en annan svit/condo på ca 88m2 ,skillt sovrum,stort badrum,två wc,kök,balkong och bodde uppe på 14 :e våningen av 39 våningar (skulle ha velat högre).
Mikko kom ju till Vegas för fyra nätter så för han blev det ju att byta hotell rätt så  hastigt då han hade kommit dit.
Nackdelen med att byta hotell under en så här kort vistelse som en vecka är att vi skulle checka ut elva från ena hotellet och fick vänta till kl 15 för att checka in på  det andra ..så vi kunde inte lämna bagagena nånstan.Men vi satt ute och njöt i solen och drack Starbucks.
Men om man så här logiskt tänker då man bokar hotell så lönar det ju ta något billigt/mindre för det är ju ändå så lite tid du spenderar på hotell rummet.Men som sagt detta var min födlar presant till mig själv och då fick det vara det där lilla extra.
Det är ingen säsong månad i februari i Vegas så dom flesta poolområdena är stängda...öppnas oftast i mars och då brukar dom ordna stora poolpartyn på dom flesta hotellen då det finns så otroligt fina poolområden på alla dom flesta ställena.
Har några favorit hotell som jag hoppas nångång kunna bo på  då jag åker till Vegas och det är Mandalabay,Bellagio,Wynn och Encore men fast dom hotellen har erbjudanden så passar det inte min plånbok....men kikar hela tiden på billiga hotell  dit  och vill man bo lite enklare så hittade jag 6 nätter för 145e inte dåligt det inte ...så vem vet när nästa Vegas resa blir av.
Main entrance
 
 

 
Vy från mitt hotellrum.
 

 

 
 
 

 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
Hotellet var mega stort och sen kunde man gå till vårt andra hotell där vi bodde tre nätter Tower 2




2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tyckte jätte bra om hotellet MGMgrand...och trivdes superbra i bubbelbadkaret på kvällarna efter att jag promenerat runt från tidiga morron till sent på kvällen i Vegas :)

      Radera