måndag 29 februari 2016

Det här har ni väntat på...

...nu är jag officielt Fru VIRTA !!!Har fått många frågor när jag skall byta efternamn i och med att vi gifte oss för ett år sedan så tyckte väl många att det borde bli dags att få de bytt. Vi gifte oss som sagt utomlands (i Vegas 2015) och jag fick alla pappren hastigt fixade vad som behövdes här i Finland...men sen blev det stop.
Orsaken till att jag inte kunnat byta namn förrän nu är att jag hade två flygbiljetter bokade i mitt namn Laitinen och fick inte dom ändrade så därför drog det ut på tiden.Men nu var jag illa tvungen och hastigt få det bytt för min nästa biljett är bokad i namnet Virta och innan det skall jag hinna byta pass,körkort,bankkort och allt vad nu som behövs fixas.
Men som sagt om nån är intresseradatt gifta sig utomlands så är det hur enkelt som helst...inte alls så mycket papperskrig som jag trodde och när  jag väl fick inskickat papprena här till magistraten i Finland så tog det ett par dagar så var jag Virta.
Ja som sagt vem trodde detta ..inte ens jag själv trodde att jag nånsin skulle byta efter namn...hade planer att aldrig gifta mig ..likaså hade jag planer att aldrig bilda familj ..skulle bara resa hela mitt liv.Men nu har jag familj ,jag har bytt efternamn och reser av bara fan...och kommer att fortsätta resa hela mitt liv så länge jag har möjlighet till det.
Som sagt mitt nya efternamn passar mig perfekt VIRTA....jag är lika full av energi som mitt efternamn :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar