måndag 8 februari 2016

Låt äventyret börja!!!

Har ännu inte krypit ur skinnet fast jag längtar så förbannat till Las Vegas....men en sak som jag verkligen inte ser framemot är den långa flygresan.Oj om man kunde vara framme efter någon timmes bilfärd...men tyvärr inte.
Ännu till på köpet så ändrades min flygresa...tyckte det skulle bra ha räckt med två byten...men nej ..nu skall jag ha tre byten på hemvägen.Kom ett emajl förra vecka att hemresan ändras ...så nu ser min flygrutt ut så här dit och tillbaka.
I morron då jag startar så flyger jag Åbo-Stockholm-New York-Las Vegas och resan tar ca ett dygn och inte nog med det ..direkt då jag kommer dit efter en lååång flygresa så skall jag på Jennifer Lopez konser ,det var ända kvällen hon hade show denna vecka sen har hon paus till våren.Hon startade sin Vegas show redan i januari...20:e tror jag det var.Hoppas jag hålls vaken hela showen. 
Sen efter att jag njutit min vecka i Vegas så ser hemfärden ut så här...Las Vegas-New York-Köpenhamn-Stockholm-Åbo ....nå jag har en tjock bok som jag säkert skall hinna få färdig läst under flyresan....något positivt med långa flygresor!!
Skall föröka uppdatera på bloggen hur min födelsedags vecka framskrider för dom som vill läsa...och för dom som inte vill läsa så gäller samma regler som förut...öppna först bloggen om ca tre veckor för då har jag sakta men säkert blivit tvungen att hitta till vardagen.
Inför dagen för take off har vi njutit av fastlagsbullar och kall mjölk....en sk fastlagsbullefest och sagt hej då till kidzen.
Dom är ju vana med  mitt jobb att jag alltid är en vecka borta...så dom tar det hur bra som helst då jag/vi skall och resa och dom blir hemma...ända dom vill är ju att komma med och se världen.Men lova dom att nästa gång det blir Vegas resa så får dom komma med  igen och då skall vi ta dom på ett hotell som heter Circus Circus anpassat just för barn.Denna resa är planerad för just M och mig....nästa gång planerar vi Las Vegas för hela familjen och då gör vi sådant som kidzen kan vara med på ...nu är det M och jag som skall njuta av Viva Las Vegas....let the journey begin!!!



2 kommentarer:

  1. Ha en underbar resa, synd att vi inte kunde komma ut och möta er-dig där denna gången. Men du kommer ju snart tillbaka ( har Pernillat skvallrat..haha) så vi får ses dååååå...kram och ha det så kul i härliga Vegas !!!
    Rita

    SvaraRadera
  2. Jo Rita är snart tillbaka i Usa igen ;) Då hoppas jag att vi hinner träffas.Vegas är alltid Vegas och hade en super rolig vecka där...kommer absolut i något skede åka tillbaka dit igen ..älskar staden!!

    SvaraRadera