tisdag 2 augusti 2016

Det blir mycket hej då!!

I mitt förra inlägg sa jag hej då åt P som gick i pension ...efter nästa arbetspass så är det dags att säga hej då åt mina arbetskamrater jag sommarjobbat med och efter det så får vi alla småning om börja säga hej då till sommaren 2016 ....dit for den.

Har haft en härlig och lärorik sommar...fått jobba uppe i Spa och lärt känna det gänget och sen också fått jobba i Info och lärt känna det gänget ...tack till er alla på dessa avdelningar som orkat med en vimsig nybörjare....men övning ger färdighet och med er hjälp skulle det inte blivit till något...tack till er alla som lärt mig massor med nya saker.....snart kan jag till och med redovisa utan hjälp ;)
Har trivats utmärkt med mina nya utmningar.Som tur fast jag snart flyttar back till mitt basic jobb på hyttavdelningen så har jag ändå möjlighet och träffa mina arbetskompisar från dom andra avdelningarna.


Denna arbetsvecka kände jag mig lite som Lightning Mc Queen..lika snabb i vändningarna...veckan började med att jag jobbade i Spa och i slutet på veckan tog jag en ordentlig kurva och hoppade direkt från dagtur iSpa till natt turen i Info och bra gick det..allt går då man är lika snabb som Lightning Mc Queen.

Sen börjar det bli ..."the bitter end" på sommaren.....fy fasiken vart for den sommaren .Dom soligaste varmaste dagarna har jag jag haft oturen att vara på jobb och dom svalaste,blåsigaste ,mulnaste ,regnigaste dagarna har jag varit på ledigt som betyder jag har ju denna sommar inte en ända gång hunnit ligga och sola.Förra veckan vi var i stugan låg jag nog i solstolen men alla fyra dagar vi var där så var det mulet....så tror ni det blev nån solbränna...svar NEJ!!!

Nej  nu fasen skall jag inte gnälla mera ...älskar ju livet för mycket för att skriva en massa gnäll....nu blickar jag framåt och när jag denna sommar inte hade möjlighet att få njuta av dom få värmeböljedagarna vi hade  så lovar jag att då vi i vinter kryssar i väst karibien ( Haiti,Jamaica och Mexico) så kommer jag tammetusan njuta för heeeela pengen och tror nog att jag får den värme och solbränna jag inte fått nu....så inte skall jag klaga och skall sen hinna med en lite pigga upp resa före det men det tar vi sen :)
Tack till er alla på Info och Spa
Käner mig lika fartylld som han här :)


Tar igen sommaren sen i vinter då jag besöker dessa platser !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar