tisdag 16 augusti 2016

Många frågor denna vecka!!!

Så börjar sommaren småningom övergå till höst om man ser på almanackan...skolorna börjar och mitt sommarjobb på Spa avdelningen var över och nästa vecka skall jag tillbaka till min avdelning på hyttsidan.

Men har säkert gjort ett bra jobb för jag fick en massa frågor denna vecka...ett STORT tack till personen som ställde dessa frågor till mig (du känner igen dig om du läser detta inlägg).Detta är ett bevis att det är värt att ge allt och lite till då man jobbar för belöningen kommer förr eller senare ...små steg i taget.
Själv hör jag till den gruppen som älskar att jobba och då jag jobbar så är det till 110% och älskar kundservice....jag har nämnt det förut att visst är det ibland med svett,tårar,fötter  och en kropp som ropat hosianna  som  man kämpat ...men man skall inte ge upp...det kommer en dag du får ett tack för allt du gjort.

Strålar som en sol fast det regnar ute för så glad är jag...fick nämligen erbjudande till nästa sommar att väjla bland tre platser...svårt val för gillar alla platser lika mycket....inte illa det och sen  fick jag ett Super erbjudande att nästa vecka då jag skulle börja på hyttsidan så får jag återvända till Spa avdelningen och lära mig nya utmaningar.

Så ni som är i början av arbetslivet eller varit länge i arbetslivet.......vill man så finns det absolut en chans att få prova på nya utmaningar...tro på dig själv och ge inte upp!!

Till er som som snart börjar ha arbetslivet över så behöver det inte betyda att man behöver ge upp sina drömmar  ..nej då börjar en ny fas i livet då man har tid att njuta av livet (hoppas jag) och uppfylla helt andra drömmar som man  vill göra då man har tid :)

Minns då jag som liten flicka ville bli frisör...min dröm uppfylldes och jag blev frisör,minns då jag var ombord och såg på några lyxkryssaren då dom byggdes i Åbo och drömde att jag nångång vill kryssa med en sådan...min dröm har uppfyllts och nu gör vi snar vår tredje kryssning ....ännu har jag en stor dröm framför ....att ha ett litet krypin i Californien eller Florida.Ännu är den inte uppfylld ...men i planeringsstadiet.

Sluta aldrig drömma det kostar inget!!!



Just precis så är det!!



Nån dag blir denna dröm sann och vårt lilla krypin finns i detta ljushav !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar