fredag 26 augusti 2016

Vad lägger jag in på burk??

Många njuter inför hösten av att  plockar bär,svamp,äppel m.m och fryser sen ner eller saftar osv.
Men det är inte min grej...utan vill jag som sagt ha blåbär så köper jag mig en påse i affären,lingonsylten som man köper är helt okej ...men som sagt jag vet att många tycker det är en superkul grej att få traska omkring i skogen och plocka av allt som naturen bjuder på.

Men fast jag inte traskar omkring i skogen så  tänker också lägga in något på burk så här inför hösten och vet ni vad det kan vara .....jo jag skall lägga in sommaren på burk och öppna locket nångång i november/december då det är som mörkast och ruggigast....alla dessa fina soliga foton kommer ut från burken.

Då skall jag öppna locket och njuta av,värme,sol ljus,härliga minnen av dom varma dagarna,det blåa havet.....jag skall blunda och bara drömma och låta locket vara uppe hela vintern så kanske jag på detta vis klarar mig igenom en lång ,kall ruskig vinter!























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar