torsdag 4 augusti 2016

Regn,uträkningar och planer.

Idag vaknade jag till ett ljud som jag inte ville höra och som betydde att jag drog täcket över huvudet och bestämde mig att inte stiga upp på länge ännu...REGNDROPPAR mot fönsterbrädet...harmade så in i tusan.
Ja vad kan man göra....jo man kan öppna google och googla och drömma sig så lång man bara slipper och se på bilder där solen skiner,turkost vatten och palmer som svajar....oj om jag ändå vore där NU!!!Men planerar för fullt och vet att jag har möjlighet att fly dit fast det tar sin tid.

Vj har bestämt att vi skall försöka kryssa i Karibien en gång per år...och  Mikko började förklara då jag själv blev lite osäker har vi råd till det...då sa han: så länge ingen av oss röker så har vi  möjlighet till det och kommer med sina uträkningar.....ex ett paket cig  5 euro,365dagar i året x 5e cigpaketets pris= 1825/pers= 3650 för två personer i året...det sparar vi in av att inte röka och inte heller lägger vi pengar till alkohol.....så nu gott folk blickar vi redan fram ända till 2018 och planerar vår följande kryssning....man måste vara ute i go tid för att hitta ett bra pris,kolla deras rabatter och för att ha tid att spara och planera.Vår kommande kryssning 2017 är bokad  redan i oktober 2015...så vi tar det på långsikt som ni ser :)

Igen en gång fick jag det bekräftat ....den finska sommaren är allt för kort för mig.

Där finns säkert andra där ute som är lika trötta på detta väder som jag  och tycker som jag att sommaren är för kort ...vad gör ni för att försöka ha humöret uppe?? 
Vi piggade upp denna regniga dag med en utfärd till en plats som vi alla gillade....mer om det i morron.

Mikko räknar resebudgeten :)


Regn och åska..blää!!


Var månne vi var idag???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar