tisdag 23 augusti 2016

Härliga böcker

Fotoböcker nämligen!!!!Klickar och klickar så är det för tillfället...känns ju som man skulle jobba på ett kontor.Jag har lite projekt på gång...nämligen lagar fotoböcker som man betsäller från Ifolor.

Har en massa foton som jag har att välja emellan och det klickas och flyttas hit och dit ....börjar verkligen komma igång...jäkligt roligt.Just min grej...så nu kommer det bli böcker på löpande band...eller kanske nu inte riktigt på löpande band ....för dom kostar ju nog en del.

Har lagat en bok från vårt Las Vegas bröllop ....lagar nu bröllopsbok nr 2...har massor med fina foton från bröllopet.
Från och med nu tänker jag vara Super noga med att spara alla mina foton på en skilld disk och så fort som möjligt laga fotoböcker från våra fina resor.....för nu verkar det som jag förlorade ALLA mina foton på min data.

Har en kompis som försökt gå igenom den men utan resultat...han menade att det kanske finns en lösning ännu som att försöka gå in lite djupare i hårddisken.....sen skall jag prova föra min kamera till en foto affär och se om dom kan kolla om jag har någo foton sparade på den kameran.Hoppas att jag får i alla fall någr foton tillbaka.

Tur att jag skriver blogg..den är ju i första hand min egen dagbok och där har jag massor med fina foton sparade från våra kryssningar så hoppas jag i alla fall får ihop foton till en Ifolorbok  från våra fina kryssningar.

Så nu alla ni som fotar mycket och  nisom älskar att fota på era resor ....gör säkehetskopior av era foton så att ni inte plötsligt en dag står där men noll foton!!Ingen rolig känsla kan jag lova....och i synnerhet när jag hade så massor med fina foton från olika platser från våra resor.Lever ännu piki lite på hoppet att kanske det går att rädda i alla fall lite foton.
Om inte så är det bara och starta om från noll och börja samla in massor med nya foton från mina/våra resor.Nu har jag ju i alla fall bra orsak och fara ut och resa så jag får mitt researkiv uppladdat med foton....och till på köpet så får jag ju sol och värme.Bra ide tycker jag...tack och go natt härifrån Viking Grace.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar